A Kia digitális befektetői fóruma keretében bejelentette, hogy megújítja 'Plan S' címen bemutatott üzleti stratégiáját. A cél egyértelmű: a koreai márka akar lenni a világpiac egyik legnagyobb villanyautó-gyártója.
A közép- és hosszú távú üzleti program új elemeit maga Ho Sung Song, a Kia Corporation elnöke és ügyvezetője ismertette. "A Kia újjászületik 2021-ben. Új a logó, új a dizájn és megújult a cég neve is. A Kia olyan izgalmas márkává alakul, amely inspirálja ügyfeleit, és új mobilitási élményeket kínál.” - mondta beszédében Song elnök úr.
Ezzel az átalakulással a cég üzleti portfóliója is kiszélesedik, hiszen a cél a teljes közlekedési- gazdasági rendszer átalakítása, újradefiniálása, a belső égésű hajtásoktól az elektromos közlekedés irányába. A megújított ‘Plan S’ stratégia három fő oszlopra épül: az elektromos járművek terjedésének felgyorsítására, a speciális járművek üzletágára és a mobilitási szolgáltatások bővítésére.
2030-ra a Kia világszintű értékesítésének 40 százalékát környezetbarát (elektromos, hibrid és plug-in hibrid) hajtásláncú modellek adják majd, a tervezett éves darabszám 1,6 millió. Ennek eredményeként 2030-ra a Kia évi 880.000 darabra kívánja emelni tisztán elektromos hajtású modelljeinek éves értékesítését, amellyel egyidejűleg a világpiac egyik legnagyobb villanyautó gyártójává kíván előlépni.
Új logó és számos új modell: nem puffogtatta el a márka az összes puskaporát
A márka első, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett modelljének 2021-es bemutatását követően a Kia megerősíti elektromos kínálatát: 2026-ig 11 tisztán elektromotoros hajtású újdonság érkezik, 7 az új E-GMP nevű, kifejezetten akkumulátoros-elektromos hajtásokhoz tervezett padlólemezen, és további 4, a korábbi belső égésű hajtással futó modellek szerkezeti bázisán. Az új, E-GMP-alapú modellek a kínálat élére törnek hatótávban, menetteljesítményekben, helykínálatban és technikai tartalomban egyaránt. Ezek az autók egyfajta mobil okoseszközként működnek majd, fejlett telematikával is kiegészített navigációs rendszerrel (AVNT), online szolgáltatásokkal (OTA) és igény szerint alakítható funkciókkal (FoD).
A Kia első, kifejezetten elektromos hajtásúnak tervezett modellje (mai kódnevén CV) HDA2 (Highway Driving Assist Level 2: második szintű autópályás önvezetés) képességekkel érkezik majd. 2023-tól az autópályás közlekedést jelentősen megkönnyítő Highway Driving Pilot (HDP) is megjelenik, a 3-as szintű önvezető képességek irányába tett fontos lépésként. CV kódnevű új modelljéről a jövő hónap folyamán hoz nyilvánosságra részletesebb információkat a Kia.
Egyelőre ennyit láttattak az első nagy újdonságból
A Kia 2022-ben mutatja be első, kifejezetten speciális felhasználásra tervezett modelljét, a további hasonló járművek a piaci igények alakulásának függvényében érkeznek. A márka évi egymillió ilyen modell értékesítését tervezi 2030-ra, és ezzel egyszersmind a kategória vezető gyártói közé is kíván kerülni. Speciális felhasználású modelljei számára a Kia külön padlólemez családot is kifejlesztett, a további változatok is ezeken az alapokon érkeznek. A Kia ezen üzletágának további fejlesztése érdekében együttműködési megállapodásokat is kötött már több céggel, kifejezetten vezető nélküli, és e-commerce használatra tervezett elektromos, “gördeszka” szerkezetű járóképes platformok közös fejlesztése céljából. A piaci előrejelzések hatására azonban a márka saját, ilyen szerkezetű platform-családját is erőteljesen fejleszti.
A Kia mobilitási szolgáltatásaival kifejezetten a legfontosabb területekre koncentrál. A hagyományosnak tekinthető szolgáltató-magánügyfél viszonyban a már meglévő szolgáltatások további fejlesztése a cél. Spanyolországban a márka Wible nevű autómegosztó rendszere a Wible Más (Wible Több) és a Wible Empresas (Wible Üzleti) szolgáltatással egészül ki, a tavaly szeptemberben elsőként Olaszországban és Oroszországban bevezetett ‘Kia Mobility’ pedig újabb piacokon is megjelenik Európában. Az állami és az üzleti szektorban előfizetéses autómegosztást kínál majd a Kia, elektromos modellsorának bázisán. Ebben az üzleti modellben az autókat hétköznapokon üzleti, hétvégéken magáncélokra lehet majd bérbe venni.
Ami a gazdasági adatokat illeti, a 2021-es cél az üzleti eredmény növekedése, amelyet az áremelkedés és az értékesítési darabszám növekedése egyaránt táplál. Ennél persze sokkal fontosabb a működési haszon, de ezen a téren is a fejlődés a cél: az idei évre 5,4 százalékot, 2025-re pedig 7,9 százalékot irányozott elő a márka.