Alig néhány példányban készül, mégis a Sian a Lamborghini újkori történelmének egyik legfontosabb modellje. Szerepe kettős: egyrészt vadonatúj formanyelvet bevezetve továbblendíti a márkát a 2000-es évek elején lefektetett örökségen, miközben elektromos rásegítésével már egy új kor nagyköveteként lép színre, felrajzolva az ideális ívet a hibrid Lamborghini újdonságoknak. Most pedig itt a Roadster verzió, amiről már megint lecsúsztunk.
Jó, hát nem csak időben, azaz idő előtt kellett volna rendelnünk belőle, ahhoz, hogy jusson is nekünk Sian Roadster, de nem ártott volna ehhez felkerülni a Lamborghini VIP listájára, valamint a bőven nettó egymilliárd forint feletti ár is elég súlyos hátráltató tényező. Persze megfelelő tárolás mellett ez is megtérülő befektetés, hiszen a 63 példányban készülő kupé mellett mindössze 19 darab Roadster lát napvilágot. De miről is beszélünk?
Formailag csúcsverzióként van, akinek kicsit sok lesz...
A valaha készült legerősebb Lamborghini nyitott változatáról. Egy autóról, amely papíron szinte ugyanazt hozza, mint kupé testvére, csak éppen még közelebb hoz a száguldás élményéhez. A tetőmechanizmusról sokat nem beszél a sajtóanyag, de kiterjedt leírást ad arról, hogy mennyire jól sikerült a karosszéria felett elvezetni a légáramlatokat, így valószínűleg olyan megoldást találtak ki az olaszok, amelyet inkább csak a legnagyobb szükség esetén érdemes használni.
...de a plusz légterelőket és színeket leszámítva szép és látványos alapokat kap az új formanyelv
Nem csak elektromos rásegítés, de formák tekintetében is új korszakot jelképez a Sian. A Lamborghini legfrissebb tanulmányaitól (pl. Terzo Millennio) örökölt nappali menetfény, az egyszerre vadabb és könnyedebb vonalak és a korábbi formanyelv tudatos továbbfejlesztései mind egyedi, de könnyen beazonosítható összképet eredményeznek.
A főszerepet ezúttal is a 6,5 literes V12-es szívómotorra osztották, amiért nem lehetünk elég hálásak a márkának. Az egekig forgó erőművet még tovább csiszolták a fejlesztők, amelynek az eredménye 785 lóerő lett, 8500-as fordulaton. Ehhez társul egy 48 V-os enyhe hibrid rendszer, amely megfelelő töltöttség esetén még 34 lóerőnyi rásegítést dob a közösbe, összesen akár 819 lóerős teljesítményt eredményezve. Ilyen erős Lamborghini pedig még soha nem készült.
Pánikra semmi ok: itt még nagyjából mindig szólni fog a V12-es muzsika
A bő 800 lóerőt jól megszokott módon összkerékhajtás teszi le az útra egy hétfokozatú duplakuplungos automata tolmácsolásában – ettől a hármas kombinációtól pedig már önmagában kimagasló gyorsulási értékekre számíthatunk. Nem kell csalódnunk. A 0-100-as gyorsulás 2,9 másodperces ujjgyakorlat, a végsebesség pedig 350 km/h feletti - a Roadster esetében is.
Az elektromos rendszer egyébként csupán 34 kilogrammot nyom, amitől azért páran biztosan szívesen megszabadulnának – de cserébe minimálisan ritkábban kell megszakítanunk az élvezeteket tankolással. A villanyos rásegítés egyébként 130 km/h-ig működik, ehhez pedig a fékezésekből merít áramot a típus. Az elektromotor pedig főleg alsóbb fordulatszámon segít érezhetően: 80-ról 120-ra hetedikben gyorsulva például 1,2 másodperccel gyorsabb a Sian, mint a 770 lóerős Aventador SVJ, emellett pedig a hétköznapi közlekedés feladatával is egyenletesebben birkózik meg a hajtáslánc.
Akár több mint 800 lóerővel is terhelheti az összkerékhajtást
Már az összes Sian Roadsterre talált vásárlót a Lamborghini, akik az otthagyott akár másfél milliárd forintnyi összegért cserébe teljes körű személyre szabási lehetőségeket kapnak.