Az Audi A3 új kiadásának látványtervével érkezett meg az RS3 LMS második generációja, amely minden téren továbbfejlődött annak érdekében, hogy még jobb versenyautó legyen. Eközben a megfizethetőség is szem előtt maradt.

Az Audi többszörösen kiemelte a sajtóanyagban, hogy a versenyautó megőrizte névadó típusának alapjait, és ezáltal is versenyautó szinten megfizethető, könnyen fenntartható és kimondottan biztonságos. Persze elsődleges célja azért csak az, hogy gyors legyen, amihez az EA888 elnevezésű kétliteres, négyhengeres turbómotor segíti hozzá. Az új generációs egység kereken 340 lóerős, miközben már korábbi generációban is tartósnak bizonyult. Ezúttal új motorvezérlést kapott, amely a különböző versenysorozatoknak megfelelő egyedi előírásokat is teljesíti.

Bár jól álcázza, alapjait tekintve megegyezik a sorozatgyártású RS3-mal

A TCR versenyautó megújult erőátviteli rendszere könnyebb lett: a hatfokozatú szekvenciális váltó emellett megőrizte tartósságát és kiegyensúlyozottabban dolgozik. Az illetékesek az ügyfelek visszajelzései alapján alakítottak a belső tér ergonómiáján is: a középkonzoli kapcsolótábla egyértelmű kezelhetőséget biztosít.

A 2,5-ös helyett kétliteres, négyhengeres motor hajtja

A futómű és a fék is sokat fejlődött: előbbi minden eddiginél jobban személyre szabható, utóbbi pedig optimalizált hőháztartásának köszönhetően tartósabb lett.

A belső kialakításánál is a funkción volt a lényeg

A versenyautó alapváltozata kb. 36 millió forintnak megfelelő valutáért érhető el, vagyis tényleg egészen költséghatékony megoldást kínál, de még a csúcsverzió is megáll 50 millió alatt.