Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Renault ma délelőtt váratlanul leleplezte az új Mégane családjának harmadik tagját, a négyajtós szedán kivitelt, és azt is megtudtuk a franciáktól, hogy a friss modell fogja leváltani a hazánkban és Kelet-Európában különösen nagysikerű Fluence típust, ami elsősorban különösen nagy utas- és csomagterének, korrekt tulajdonságainak és kiváló árának köszönhette eladási sikereit.

Csinos lett az új Mégane szedán - galériaAz is kiderült a franciák közleményéből, hogy akárcsak a kettővel ezelőtti generációjú Mégane szedán és a Fluence, az új Mégane szedán is Törökországban fog készülni, ami egyben azt is jelenti, hogy a franciák minden bizonnyal ezt a modellt is elérhetőbb típusnak szánják – persze sokak örülnének, ha nem Törökországban, a Bursa-i gyárban készülne a friss modell, azonban úgy biztosan magasabb árfekvése lenne az autónak.

Nagyon harmonikus lett az új Mégane szedán hátulja (is)

A formatervről nyugodtan kijelenthetjük, hogy telitalálat, egyáltalán nem kelt olyan érzést bennünk az új Mégane szedán, mintha egy ötajtósnak született autóra akasztottak volna puttonyt a tervezők – oldalnézetből (is) nagyon harmonikus a formaterv, egyszerre modern és dögös a dizájn, ami a magas, zömök farrész révén egyben dinamikus hatást kelt, a még jobb összhatásról és a Renault új formajegyeinek megtartásáról pedig a Talisman nagytestvéréhez hasonlító hátsó fényforrások jelentik a középirányba ’behúzott’ fénycsíkkal.

A Fluence utódja lesz, Törökországban készül majdA magas farrész különben az áttekinthetőségnek biztosan nem tesz jót, de a csomagtartó méretének igen, amit az 508 literes gyári adat is alátámaszt – ez bizony családi használatra is több mint korrekt, ráadásul a franciák azt ígérik, hogy nem csak a csomagtér, de a hátsó lábtér is kimondottan tágas. A motorkínálat a Mégane család többi tagjától érkezik; benzinfronton egy 115 lóerős 1,6 literes szívó négyhengeres, valamint egy 1,2 literes, 130 lovas négyhengeres turbó érhető majd el, a dízelpalettán pedig a jó öreg 1.5 dCi fogja várni a vevőket 90 illetve 110 lovas változatban, a csúcsot pedig az 1.6 dCi jelenti 130 lóerővel. Az erőforrás függvényében az erőátvitelről öt- vagy hatsebességes kézi, illetve hatsebességes automata vagy hétsebességes duplakuplungos automata váltók gondoskodnak.

Belülről teljesen Mégane - galériaA beltér természetesen szintén megegyezik az aktuális Mégane generáció utasterével, akárcsak az extralista, vagyis a leendő vásárlók megfelelő pénzösszegért cserébe alaposan fel tudják majd szerelni álmaik lépcsőshátú Mégane-ját. Az újdonságot különben a Renault állítása szerint több mint 20 országban fogják árulni, amiben Magyarország is biztosan benne lesz, hiszen nálunk mind a korábbi Mégane szedán, mind pedig a Fluence nagy sikernek örvendett, nem mellesleg pedig szeretjük a szedánokat. A piacra érkezés pontos időpontja és a hazai árazás egyelőre nem ismert, de bízunk benne, hogy rövidesen ezeket az információkat is meg tudjuk írni Olvasóinknak.