A régi elnevezés és a régi külső a múlté, sok minden más azonban megmaradt a régiben az Esztergomban készülő új Suzuki modellnél. Az új S-Cross az eddigi alapokra épülve nyújt frissebb látványt, a későbbiekben pedig hibrid hajtással is elérhető lesz, de már készül az első elektromos Suzuki is.

Az újdonság friss látványt nyújt, miközben változatlan alapokra épül. Az S-Cross elöl magasabb motorházat kapott, így agresszívebb megjelenésű, a hármas menetfények pedig a hátsó lámpán megismétlődnek. Hátul a széles látványt nyújtó lámpákkal folytatódik a robusztusság növekedése – sokkal inkább SUV látványt kapunk, mint eddig, miközben sem a 4,3 méteres hosszúság, sem pedig a 10,8 méteres fordulókör nem változott. A csomagtartó is maradt 430 literes, amit 1,2 köbméterig bővíthetünk.

Az alapok ugyanazok, de a külső szinte teljesen új lett

A belső térben is alaposan megújult a típus, igaz, forradalmi változásra nem számíthatunk. A 9 colos központi kijelző viszont új, és akár 360 fokos kamerarendszer képét is mutathatja. Még ügyesebbek és kiterjedtebbek az asszisztensek, az Apple Carplay és az Android Auto mellett pedig lesz külső kapcsolódási lehetőség is alkalmazáson keresztül.

Alaposan megújult a belső tér is - klasszikus klímakonzolt szerencsére, billenős ülésfűtéskapcsolót pedig továbbra is találunk

A hajtásláncok sem változtak: az 1,4 literes turbómotor 130 lóerőt és 235 Nm nyomatékot kínál, munkáját pedig 48 V-os enyhe hibrid rendszer egészíti ki. A kínálatban megmaradt az összkerékhajtás, valamint a hatfokozatú bolygóműves automata váltó opciója, mint ahogy a gyárilag 9,5 és 10,5 másodperc környéki 0-100-ak és 5-6 literes vegyes fogyasztások sem változtak – a méréseink szerint egyébként ennél valamivel fürgébb a hajtáslánc.

A helykínálat változatlan, a szolgáltatások gyarapodnak

Igazi újdonságként érkezik majd a teljes hibrid hajtáslánc, ami 2022-től lesz elérhető, az első tisztán elektromos Suzuki pedig 2025-ben fog befutni.

A gyártása már folyik, a piaci bevezetés megkezdődött

Az újdonság már csőre töltve várja a vásárlókat, amit az is bizonyít, hogy a holnapi menetpróba után már decemberben érkezik hozzánk tesztre az új S-Cross, aminek képességeiről mihamarább be is számolunk. Manapság nem meglepő, de a modell drágulni fog: 6,49 milliós alapárról beszélhetünk, aminek megítélése persze függ majd a felszereltségtől és a kapott kedvezményektől is.