
A korábbi ígéreteknek megfelelően a Kia bemutatta vadonatúj kompakt crossoverét, a terepjárós kinézetű Seltost. A modellről már több ízben olvashattak az Autó Pulton is; legutóbb például azt írtuk, hogy nem igazán értjük, a Kia miért készül egy héten belül két új crossovert is bemutatni (a másik a Ceed gólyalábra állított változata, az egy hét múlva debütáló XCeed).
A választ még mindig nem tudjuk biztosan, de gyanítjuk: esélyes, hogy a Seltos Európában nem lesz kapható, legalábbis minden előzetes jel erre utal. A crossover különben érdekes módon nem Amerikában és nem is hazájában, hanem Indiában, Delhi városában debütált egy rendezvény keretén belül.

Ebből egyenesen következik, hogy Indiában biztosan kapható lesz a Seltos, hiszen máskülönben minek mutatta volna be a Kia ott az autót, de a sajtóközlemény globális modellként emlegeti a crossovert, ami azt jelentené, hogy (akár kicsit később) az öreg kontinensen is felütheti a fejét.
Persze jó kérdés, hogy az európai palettán hova képzelné el a Kia az autót, hiszen a Seltos kicsit kisebb, mint a Sportage és nagyobb, mint a Stonic de épp ezt a piaci rést hivatott betölteni az új XCeed, ami viszont kimondottan Európának készül – igaz, tekintettel arra, hogy a Seltos sokkal inkább terepjárós irányvonalat képvisel, a két típus alapvetően megférne egymás mellett.

Érdekes, hogy a Kia egyetlen belső fotót sem osztott meg egyelőre a Seltos kapcsán, vagyis egyelőre kizárólag külső képeken vehetjük szemügyre a kompakt crossovert. Viszont azt tudjuk a sajtóanyagból, hogy a középkonzolt egy 10,25 col képátlójú érintőképernyő uralja, továbbá egyedi hangulatvilágítás, opcionálisan pedig vetített kijelző és Bose hifi is lesz a kínálatban.
A Seltos motorkínálatát az ország függvényében 3 erőforrás képezi, mindegyik négyhengeres: egy 2-literes, 150 lóerős szívó és egy 1,6 literes, 177 lovas turbós benzines, illetve egy 1,6 literes, 136 lovas dízel. Szériában minden motorhoz manuális váltó jár, de felárért a 2-literes benzineshez egy fokozatmentes CVT, a turbóshoz pedig egy hétfokozatú duplakuplungos automata kérhető.

Összkerékhajtást nem említett a Kia, így vélhetően az összes Seltos elsőkerékhajtású lesz, aztán elképzelhető, hogy később négykerékhajtás is csatlakozik a kínálathoz. Azért mi reménykedünk az európai forgalmazásban: az 1,6 literes dízelmotor egyértelműen az európai piac ízlésére rímel.
Természetesen ismét jelentkezünk, amennyiben újabb információkat oszt meg velünk a Kia az új Seltosról, addig pedig bízzunk egy európai kivitel debütálásában is és ne feledjük, hogy a jövő hét folyamán érkezik a vadonatúj Kia XCeed.

