Megérkeztek a hivatalos képek és információk az új Hyundai i20-ról. A márka hibrid hajtáslánccal küldi csatába kisautóját, amely minden tekintetben megújult.

Az i20-as a gyártó első modellje, amely az „érzéki sportosság” (Sensuous Sportiness) fantázianevű dizájnvonal jegyében fogant. Törekedtek jellegzetes, az érzelmekre is hatni képes vonalak megrajzolására. A végeredmény egy, az elődnél 24 mm-rel alacsonyabb, 30 mm-rel szélesebb és alig észrevehető 5 mm-rel hosszabb gépjármű lett. A tengelytávban mérhető 10 mm-es bővülés önmagában nem jelent áttörést, de egybecseng a jellemző iparági trendekkel.

Jóval szélesebb, picit hosszabb - galéria

A 3D-hatású hűtőrács és a lökhárító kiképzésével dinamikus arcot szabtak a kisautónak, míg az oldalnézet rafinált tagoltságával igyekszik figyelemfelkeltő lenni. Az ajtók alsó és felső részén kialakított élek úgy harmonizálnak egymással, hogy közben az első sárvédőtől induló középső vonal az ajtók nagy részén láthatatlanná válik, és csak a hátsó ajtó kilincse alatt bukkan elő ismét: a hátsó lámpa oldalra benyúló részének ágyaz meg. Az emelkedő övvonal egy több háromszöget is kirajzoló C-oszlopban végződik. A hátsó rész meghatározó eleme a lámpák között végigfutó lámpabúra, amit kisebb meglepetésre nem ruháztak fel helyzetjelző funkcióval.

Négy új árnyalatot kevertek ki a fényezőmesterek, így összesen tíz szín közül választhatnak a vásárlók. Mivel kérésre fekete tetőlemezzel szállítják az autókat, a lehetséges színkombinációk száma majdnem kétszer ennyi.

Főként a hátsó lett jelentősen más - galéria

Az utas előtti látványt a vízszintes vonalak határozzák meg. A belső tér másik hangsúlyos eleme a visszafogott méretű középkonzol. Mindkét megoldás az utastér szélességének kiemelésére szolgál. Előbbi elsősorban térérzet, utóbbi érezhető centiméterek formájában. Az ajtókon a műszerfal formáira rímelő vízszintes bordákat figyelhetünk meg. Alakítottak a kormánykeréken és a váltógombon is, továbbá egyes változatok belső terében több helyen is színes kiegészítők fogadják majd az utasokat. Két fő hangulat közül választhatunk: Black Mono és Black & Gray változatokkal indul az autó gyártása.

Napjainkban egyre gyorsabban szivárognak le különböző megoldások a felsőbb kategóriákból egészen a kisautókig, vagy akár a minikig. Az i20 esetében a belső tér LED-es hangulatvilágítása is egy ilyen tétel. A 351 literes csomagtartó is kielégítő nagyságú lenne akár egy kategóriával feljebb is. Az érték egyébként 25 literrel nagyobb az elődmodelléhez képest.

A belsőt egyelőre csak rajzon láthatjuk, de két hét múlva teljes galéria érkezik

A fedélzeti rendszer képes a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkcióra, ami kiegészülve a vezeték nélküli töltéssel lehetővé teszi az egyszerűbb, kábeleket nélkülöző napi használatot. A vizuális megjelenítésről kettő, egyenként 10,25 colos kijelző gondoskodik. A képernyők egyszerre több funkció megjelenítésére is alkalmasak.

Az opcionálisan elérhető Bose hangrendszer összesen nyolc hangszóróval igyekszik minőségi szolgáltatást nyújtani a zenekedvelőknek.

A Bluelink nevű szolgáltatás az igazán modern extrák közé tartozik: applikáción keresztül, a távolból vezérelhető funkciókat kínál, a Hyundai LIVE Services szolgáltatás pedig a Connected Car csomag egy eleme – a hálózatba kapcsolt autók valós idejű kétirányú kommunikációt folytatnak egymással. A jövőben az 5G szolgáltatás elterjedésével lesz igazán jelentős szerepe.

Modern asszisztensekkel teletömve

Az i20 új modellhez méltóan a biztonsági eszközök széles választékát kínálja. A Hyundai SmartSence csomag részeként elérhető az intelligens sebességhatároló (ISLA), a sávtartó automatika (LFA) és a holttérfigyelő rendszer (BCA) is. Ez utóbbi akár a motorféket is bevetve igyekszik elkerülni az ütközést olyan esetekben, amikor a járművezető figyelmen kívül hagyná a visszapillantó tükörben megjelenő figyelmeztető jelzést.

Az elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (FCA) új verziója az autók mellett képes gyalogosok és kerékpárosok észlelésére is. A radar és kamera kombinált alkalmazásával működő eszköz először csak figyelmezteti a sofőrt, de akár vészfékezésre is képes. A hátsó keresztirányú forgalom figyelő (RCCA) és a parkolási ütközésmegelőző asszisztens (PCA-R) alacsonyabb sebességű manővereknél képes fékezéssel beavatkozni a jármű mozgásába. Elérhető félig önműködő parkolóasszisztens is, ami szűk parkolóhelyre beálláskor magától kormányozza az autót. Szinte már elvárt felszereltségként megemlítendő az éberségfigyelő (DAW), illetve a távolsági fényszóró asszisztens is.

Az eCall névre hallgató eszköz automatikusan aktiválódik a légzsákok működése után, de az utasok is képesek vészhívás indítására egy gombot megnyomva.

Az alapmotor négy, a többi háromhengeres

Két motor és három erőátviteli egység közül választva állíthatjuk össze a számunkra ideális hajtásláncot. Az 1.0 T-GDI motor kétféle teljesítményszinten, 100 és 120 lóerős változatban érhető el. Mindkét verziót kiegészítheti egy 48 voltos enyhe hibrid rendszer: a gyengébb motornál választható opcióként, míg az erősebbnél szériafelszereltségként szerelik a nagyjából 3-4%-os üzemanyag megtakarítást jelentő elektromos kiegészítést. A hibrid verzióknál hatsebességes kézi, illetve a hétsebességes duplakuplungos váltók állnak rendelkezésre. A háromhengeres benzinmotorokhoz természetesen jár a turbófeltöltő.

Létezik még egy 84 lóerős kivitel is. A négyhengeres 1.2-es MPI motorhoz ötsebességes manuális váltót adnak, így elsősorban az éveken keresztül alacsony költségszinten üzemeltethető autót keresők kedvence lehet. Gázolajos erőforrás nincs a kínálatban. A start-stop berendezés ezzel szemben minden változatnál széria. Az elődhöz mérten 4%-kal csökkentett tömeg mellett ezzel is biztosítják a kedvező széndioxid-kibocsátás elérését.

Hamarosan debütál és érkezik a teljes információcsomag

A Hyundai i20 élő premierje a Genfi Autószalonon, március elején várható.