A Toyotát bátran nevezhetjük a hibrid technológia atyjának: a japán óriásgyártó immár 22 éve, az első sorozatgyártású Prius bemutatása óta töretlenül bízik a hibridautókban és folyamatosan bővíti hibridkínálatát. Tavaly Amerikában, a Los Angeles-i Autószalonon egy újabb mérföldkő debütált a sztoriban: egy kicsit lemaradva a műfajban, de bemutatkozott a Toyota RAV4 PHEV, vagyis az új RAV4 várva-várt plug-in hibrid változata. Most pedig az európai premier is megtörtént - már mindent tudunk az újdonságról.

A Toyota eddig érdekes módon kicsit ódzkodott a konnektoros hibrid technológiától: miközben a többi gyártó folyamatosan dobja piacra a különböző konnektoros hibrid modelleket, a Toyota szinte összes modelljénél (és ez persze a Toyota prémium márkájára, vagyis a Lexusra is érvényes) kitart a hagyományos teljes, ún. öntöltős hibrideknél. Ez alól eddig – legalábbis az európai piacon – csak a Prius PHEV képezett kivételt, ám a konnektorról is tölthető Prius szűkös csomagtartója révén egy nem túl családbarát autó, ráadásul ár/érték aránya sem jó. Persze az egészen biztos, hogy a RAV4 PHEV is nagyon drága lesz, ám egy divatos és családi használatra is maximálisan alkalmas autóról van szó. Sikere borítékolható.

Számítottunk rá és már nagyon vártuk (a piaccal együtt) az első konnektoros hibrid Toyota RAV4-et – íme, megérkezett

Az újdonság alapjait az aktuális, új generációs RAV4-től örökölte, ami minden szempontból egy kiválóan sikerült, komoly alapokra épített SUV modell. A primer meghajtásról gondoskodó 2,5 literes benzinmotor sem változott, az Atkinson-ciklusú négyhengeres szívó benzines a 'sima' RAV4 hibridtől érkezik és szűk 180 lóerős csúcsteljesítménye sem változik. Ám az elektromos ‘rész’ jóval erősebb, mint a jelenlegi hibrid RAV4-ben, ezáltal a maximális rendszerteljesítmény 220 lóerőről 306 lóerőre ugrik – ráadásul ehhez 30 g/km alatti széndioxid-kibocsátás társul.

Jól hallották, nem elírás: egy több, mint 300 lóerős Toyota RAV4 debütált, ami a 0-100 km/h-s sprintet 6,2 másodperc alatt képes abszolválni – egy biztos, a változatlanul szerény megjelenésű SUV menetteljesítményein sokan meg fognak majd lepődni az utakon. Az újdonság szériában összkerékhajtású, egészen pontosan egy elektromos öszkerékhajtásról beszélhetünk. És az akkumulátor szintén tisztességes méretű, ugyanis tisztán elektromos módban a gyártó 65 km-es hatótávot ígér a WLTP norma szerint. Elektromosan legfeljebb 135 km/h-val haladhat majd a modell. Külön öröm, hogy az akkucsomag a padló alatt kapott helyet, aminek köszönhetően az autó súlypontja alacsony és csak 60 literrel csökkent az óriási, alapból 580 literes csomagtér.

Belül nincs érdemi változás a 'sima' hibrid RAV4-hez képest – galéria

A Los Angeles-i Autószalonon egyelőre csak a konnektoros hibrid RAV4 PHEV tengerentúli változata debütált Prime néven, de minden bizonnyal rövid időn belül debütálni fog az európai verzió is, ami várhatóan csak apróságokban (kisebb külső formajegyekben és felszereltségben) fog eltérni a kinti modelltől, de a hajtáslánc szinte biztos, hogy nem változik.

Még jó pár hónapot kell várni, mire az első példányok befutnak

Az árakra és a tesztre azért még várni kell: az első kiszállításokat az öreg kontinensre leghamarabb az év közepére ígéri a gyártó.