A Ford hivatalosan is felvállalta, hogy a jövőben sokkal inkább az emelt hasmagasságú modellekre helyezi majd a hangsúlyt, és ez az egész világon, így Európában is igaz lesz. Nem csoda persze mindez, hiszen szépen teljesítenek az öreg kontinensen a márka szabadidőautói, legalábbis egy modellt leszámítva. Míg a Kugából és az EcoSportból több mint 150 illetve 110 ezer példányt adtak el tavaly, addig a csúcsot jelentő Edge-ből mindössze 11 ezret, ami a jövőben a típus kihalását is eredményezheti – a gyáriak pedig már a pótláára is készítettek egy tervet, méghozzá a következő generációs Kuga hétüléses verziójának képében.

2019 fontos év lesz a Ford számára, ugyanis az EcoSport és a Kuga is új generációba lép, de a hatalmas, Európába inkább csak arculaterősítési okokból érkező Explorer bevezetése is idén lesz esedékes – és még közel sem biztos, hogy ez minden. Az Edge ugyanakkor elbúcsúzhat a kínálattól, pótlását pedig a hírek szerint a Kuga hétüléses kivitele oldja majd meg. Azt egyelőre nem tudni, hogy a kompakt crossovert már alapból olyan méretesre tervezik, hogy beférjen a plusz két – valószínűleg csak gyerekek számára igazán kényelmes – szék, vagy esetleg a Volkswagen Tiguan/Tiguan Allspace pároshoz hasonlóan egy nyújtott tengelytávú változat kapja majd meg a két extra ülőhelyet.

Európában végleg leköszönhet az Edge - cserébe több új SUV is érkezik

Az előbb említett típusok mellett egyébként további két SUV is érkezik majd az európai piacra is: a bébi Broncóként emlegetett, hamarosan bemutatkozó, retró stílusú, szögletes terepjáró és a Mustang stílusában elkészülő, tisztán elektromos crossover is eljut majd hozzánk, ezzel igencsak kiszélesítve a Ford SUV kínálatát. Mindenesetre nagyon várjuk már, hogy megérkezzenek az újdonságok, hiszen a Ford a Focusszal is megmutatta, hogy új generációs modelljeik bizony nagyon is versenyképesek – nem mintha eddig bármilyen probléma lett volna ezen a téren.