Az Alfa Romeo Giulia és Stelvio kétségtelenül prémium modellek, még akkor is, ha sok területen nem tudnak felérni a nagy német hármas szintjére. Vannak azonban olyan szempontok is, amelyeket tekintve képesek akár túl is szárnyalni az ellenlábasokat, ezek pedig kétségtelenül a dinamikához kapcsolódnak. Az elektromos korszak és a Stellantis egységes villanyos platformjainak beköszöntével azonban sokan félnek attól, hogy elveszítheti ezt az erősségét az olasz márka. Most azonban úgy tűnik, hogy a gyáriak is gondoltak erre, és talán találtak is megoldást rá.

Ahhoz nem férhet kétség, hogy az Alfa Romeo is a Stellantis legtöbb márkája által használt, dedikáltan elektromos STLA platformokra építkezik majd, ám sokan féltek attól, hogy a nagy egységesítés elveszi majd az olasz márka autóinak „ízét”, amely leginkább a kategóriában kiemelkedően élménydús vezethetőségben rejlik. Egyes értesülések szerint azonban áthidalják majd ezt a problémát a gyáriak, méghozzá úgy, hogy a Giulia és a Stelvio által használt Giorgio platform egyes elemeit átemelik majd az STLA alapokhoz.

Konkrétan a futóművet és a kormányzást emlegetik, hozzátéve, hogy a Stellantis kész ezen a fronton szabad kezet adni az Alfa Romeónak, hiszen fontos szerepet szánnak a márkának a konszernen belül. Ez pedig nagyon jó hír a márka kedvelőinek, hiszen bár az elektromos jövő látszólag már kőbe van vésve, ez nem jelenti azt, hogy minden autónak ugyanolyannak kell lennie – ahogyan azt sem, hogy nem lehet izgalmas a vezetés.

A Giorgio platform legjobb részeit ültethetik át az elektromos alapokra

Az Alfa Romeo emellett megjelenésével és egyedi megoldásaival tűnik majd ki a konszernből. Ezek közé tartoznak majd az izgalmas fénytestek, a különleges keréktárcsák, a kormánykerék és a műszeregység is – ezeken a pontokon semmiképpen nem közösködnek majd az olaszok. Mindemellett azt is elárulta az Alfa Romeo vezetője, hogy nem híve a túlzásba vitt információmennyiség megjelenítésének és a hatalmas képernyőknek, így sokkal inkább a volán lesz úgy kialakítva, hogy minden fontos funkció elérhető legyen róla.

Ami még érdekesség lehet majd, hogy bár a műhangot elutasítja az Alfa Romeo, mégis próbálnak majd valahogy visszautalni a belső égésű motorokra, ezt pedig egyedi, mesterséges vibrációkkal tehetik majd meg – érdekes elgondolás, annyi bizonyos. Mindenesetre úgy tűnik, hogy bár sok mindenről le kell majd mondanunk, azért az Alfánál igyekeznek majd kárpótolni a rajongókat, legalábbis amennyire csak tudják.