Az Italdesign vállalat neve vélhetően minden benzingőzzel fertőzött embernek ismerősen cseng, mégpedig nem véletlenül: az olasz cég rengeteg széria négykerekűt, sőt, annál is több tanulmányautót tervezett 1968-as alapításától kezdve egészen 2015-ig, addig az időpontig, amikor Giorgetto Giugiaro távozott és eladta maradék részvényeit az Audi AG számára.
Azóta ritkábban hallhattuk az Italdesignról, azonban most újra felcsendült a vállalat neve az aktuális autóipari hírekben: a legfrissebb információk értelmében az Italdesign csapata az F1-es Williams csapatból 2010-ben kinőtt Williams Advanced Engineering (WAE) mérnökgárdájával együtt egy elektromos autókhoz tervezett moduláris padlólemez megalkotásán dolgozik, amely akár 1300+ lóerős teljesítménnyel és 1000 km-es hatótávolsággal ruházhatja fel a rá épített autót.
Az Italdesign és a Williams AE új, közösen fejlesztett, ígéretes padlólemeze számos nagy teljesítményű drága (luxus)autónak jelenthet bázist
Ezt az információt nemrégiben azon bejelentés keretében osztották meg az illetékesek, amelynek során hivatalosan megerősítették a két vállalat közti szoros együttműködést, aminek lényegét rendkívül ütőképes és fejlett elektromos hajtásláncok és padlólemezek kifejlesztése adja. Az első közös, moduláris padlólemez az EVX nevet viseli és a jövőben állítólag számos kívánatos tisztán elektromos prémium autó, sportautó, GT, crossover, stb. alapját jelentheti.
Az EVX padlólemez lelkét az ún. öntött, kompozit, strukturált akkumulátor jelenti, amely a WAE házon belül tervezett gyermeke. Az akár 160 kWh kapacitású akkupakk a padlólemezre épített autó függvényében akár 1000 km körüli hatótávolságot biztosíthat, miközben egy akár 1000 kW, tehát 1360 lóerő összteljesítményű elektromos hajtásláncot is képes megfelelően ‘energizálni’. Az EVX további előnye, hogy az akkumulátorház a karosszéria struktúra részét képezi, ezáltal a padlólemezt használó gyártók tervezői nagyobb szabadságot élvezhetnek a tervezés során.
Az új EVX padlólemez akár 160 kWh-nyi akkut képes 'elszállásolni' – az illetékesek szerint ez akár 1360 lóerő kiszolgálásához és akár 1000 km-es hatótávhoz is elég lehet
A gyártási kapacitást illetően a két gyártó elmondása szerint megfelelő igény esetén akár 10 ezer padlólemez legyártása is lehetséges lenne évente, amiből évi 500-at maga az Italdesign is képes lenne legyártani, saját torinói gyáregységében. A tengelytáv természetesen moduláris, 290 és 310 mm között változhat, ami igencsak széles körű alkalmazást tesz lehetővé. Mindemellett hátsó- és összkerékhajtást is támogat a minden szempontból szupermodern, könnyű építésű padlólemez.- Mi mindenesetre érdeklődve várjuk, hogy az új fejlesztés mely négykerekűben fog debütálni.