Nem túlzás azt állítani, hogy a Subaru az egyik leginkább hagyománytisztelő márka a piacon: modellpalettájukat nemigen bővítik, ragaszkodnak a boxermotorhoz és formáik finoman szólva is evolúciós fejlődést mutatnak – nem mindig tudjuk megkülönböztetni az újabb modelleket a korábbiaktól. Ennek persze van előnye is: a japánok palettáján – noha Európában sajnos már nem – még mindig ott van a régivágású WRX, amely most teljesen új generációba lépett, még ha ez elsőre nem is túlságosan feltűnő.
Aki pusztán a számadatokra néz rá, valószínűleg csalódni fog, ugyanis bár a korábban kétliteres erőforrást egy új, 2,4 literes, továbbra is négyhengeres boxermotor váltotta, de ez mindössze néhány lóerős javulást hozott. A WRX így most 275 lóerőt és 349 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít a vezető számára, de ennél valójában sokkal nagyobb fejlődésről beszélhetünk, hiszen az autó megkapta a japánok legújabb padlólemezét, a Subaru Global Platform képében.
A külső megújulás nem forradalmi, pedig teljesen új az autó
Ezzel összességében 28 százalékkal lett merevebb az autó, de a felfüggesztés rögzítési pontjainál 75 százalékkal nőtt a merevség, és a tömegközéppont is lejjebb került. Ezeken kívül a Subaru a hátsó stabilizátorrudat is áthelyezte a segédkeretről a karosszériára. A külsőre azt hiszem nincs jobb szó, mint az evolúciós: inkább tűnik egy alapos frissítésnek, mint egy új generációnak, pedig minden eleme új az autónak.
Az összkép egyébként dinamikus és egészen látványos. Az arányai továbbra sem tökéletesek, de az agresszív orrkialakítás a motorháztetőn lévő beömlővel és a négy méretes kipufogó megteszik a hatásukat. Az utastérben már látványosabb a változás, hiszen a WRX megkapta a japánok legújabb, függőleges elrendezésű, méretes, 11,6 colos multimédiás rendszerét, amely már minden modern okostelefonos kapcsolódási formát ismer. Ezen felül akár 11 hangszórós Harman Kardon hangrendszer is elérhető, és persze a Subaru EyeSight névre keresztelt vezetéstámogató-rendszer csomagját is megkapta az autó.
Sportülések és modern megoldások - galéria
Visszatérve a hajtásláncra, a 275 lóerőt és 349 Nm-es csúcsnyomatékot egy hatsebességes manuális vagy egy fokozatmentes CVT automata váltó juttatja el mind a négy kerékhez – utóbbihoz manuális módban 8 fix fokozatot alakítottak ki a gyáriak. Ami a futóművet illeti, a típus történetében először kapott adaptív megoldást a WRX. A későbbiekben természetesen érkezik a még izmosabb STI variáns is, de hazánkban valószínűleg egyik modell sem lesz elérhető.