Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Porsche modellpalettáján több visszatérő jelzés van, ám az egyik kedvencünk ezek közül kétség kívül a GTS, hiszen legyen szó bármelyik típusról, ez a csomag kiváló összhangját hozza a nagy teljesítménynek, a sportos tulajdonságoknak és a hétköznapi használhatóságnak. Ezúttal a 718 Boxster és Cayman mutatkozott be GTS csomaggal.

A fekete kiegészítők dominálnak - galériaA Porsche legkisebb sportmodelljét már a frissítés előtt is GTS verzióban szerettük a legjobban, így az újdonságoknak is kifejezetten örülünk. Külcsínt tekintve a GTS változatok jellegzetes, sötétített és fekete betéteit, keréktárcsáit és fényszóróit kapta meg a 718 család két tagja is – utóbbiak egyébként 20 colosak. Természetesen a fekete GTS felirat sem maradhatott el az autók hátuljáról, ahol a szinte fekete fénytesteknek hála igazán szembetűnő az új változat.

Az utastérben is a fekete dominál, és az amúgy sem komor hangulatot piros kontrasztvarrások, GTS feliratok és fordulatszámmérő dobják fel. A bőr mellett az Alcantarát is előszeretettel használták a gyáriak. A GTS csomaghoz egyébként olyan extrák járnak alapáron, mint például a Sport Chrono csomag vagy éppen a Porsche PASM névre hallgató adaptív futóműve, melynek köszönhetően 1 centivel lejjebb került a karosszéria.

Jól mutatnak a szinte fekete lámpák - galériaA lemezek alatt ugyanaz a 2,5 literes, négyhengeres turbómotor lapul, ami a 718 S modelleket is kiszolgálja, de ezúttal 15 lóerővel és 10 Nm-rel többet kínál az egység, ami egészen pontosan 365 tagú ménest és 430 Nm-es csúcsnyomatékot jelent – az elődöket egyébként 25-35 lóerővel múlják felül. Az erőt egy hatsebességes manuális, vagy a Porsche kiváló PDK automata váltója juttatja el a hátsó kerekekhez. Ennek köszönhetően a 0-100-as sprint 1 tizedmásodperccel jobb lett, mint az S verziók esetében, a 718 GTS modellek tehát 4,1 szekundum alatt futják meg a 100-at, végsebességük pedig 290 km/h.

A 718 Boxster és Cayman GTS modellek máris rendelhetőek: a kabrió verzió kb. 25 millió, a kupé pedig 24,4 millió forinttól érhető el. Ez ugyan a mindkét modell esetében nagyjából 3 milliós felárat jelent az S változatokhoz képest, azonban nem szabad elfelejteni, hogy a GTS-hez rengeteg extrát alapáron megkapunk, így azonos szintre szerelve bizony már nem olyan nagy a különbség, ráadásul ezekhez a verziókhoz nagyobb teljesítmény is jár – a Sport Chrono csomag és a PASM futómű például együtt máris több mint 1 milliót lefaragnak a különbségből. A GTS verziók így ismét az egyik legjobb ajánlatnak bizonyulhatnak a 718 széria palettáján.