Nem kellett sokat várni arra, hogy a McLaren teljes valójában leleplezze a Speedtailt, ugyanis néhány órával azután, hogy megmutattuk Önöknek az autóról kiszivárgott hivatalos fotókat, máris bemutatták az általuk csak hiper-GT-ként emlegetett modellt – ami persze mint ilyen, az első a világon. A gyáriak természetesen nem okoztak nekünk csalódást semmilyen téren, de egyelőre még nem árultak el minden adatot az autóról.
Kezdjük azzal, ami talán mindenkit a legjobban érdekel: a Speedtail pontosan 1050 lóerős összteljesítménnyel rendelkezik, aminek köszönhetően 403 km/h a végsebessége, ezzel pedig az első McLaren, ami átlépte ezt az elképesztő határt. A hajtásláncról egyelőre csak annyit árultak el, hogy egy hibrid rendszer működik a lemezek alatt, ami természetesen egy benzinmotorral dolgozik össze – arról nem tudni, hogy tisztán elektromosan tud-e közlekedni az újdonság.
Egészen elképesztő formákat kapott a Speedtail - galéria
A gyorsulási adatok is a homályba vesznek, egyetlen mutatót leszámítva: a 0-300-as sprintet mindössze 12,8 másodperc alatt tudja le a Speedtail, ami 3 tizedmásodperccel gyorsabb, mint amire a közel másfélszer erősebb Bugatti Chiron képes – ez pedig sokat elárul az újdonság képességeiről. A Speedtail minden egyes elemét a légellenállás csökkentésének szem előtt tartásával tervezték, és nem meglepő módon mindegyik karbonból készült. Ez azért is érdekes, mert az autó hátulján lévő kis szárnyak illesztési hézag nélkül is képesek kiemelkedni – egyébként az autó egészét tekintve törekedtek arra, hogy minél kevesebb legyen az illesztés az autón. Az első kerekek fix, tehát sosem forgó takarólemezei is a légellenállás csökkentik, miközben a megfelelő légbeömlőkbe terelik a levegőt.
Futurisztikus és letisztult az utastér - galéria
A formák amellett, hogy egészen elképesztők, kissé megosztók is. A nagyon hosszú hátsó rész, a csepp alakú profil, a különleges frontrész igazán egyedivé varázsolja az autót, amin jól látszik, hogy egyáltalán nem versenypályára készült – ettől még persze nem kell attól tartanunk, hogy ne lenne kanyarban is villámgyors, ha arra van szükség. A képeken talán nem is látszik annyira, de a Speedtail óriási – egészen pontosan 5137 mm hosszú, amivel a Bugatti Chironnál 60 centivel nyúlik tovább.
Az utastér ugyanolyan letisztult, mint a külső: a középre tolt vezetőülés és a mellette található két – láthatóan nem túlságosan kényelmes – utasülés a legendás elődöt, az F1-et juttatja eszünkbe. Gombokból nincs túl sok, a műszerfalat két érintőképernyő és egy digitális megjelenítő uralja, míg a váltó gombjai például a sofőr fölé kerültek, a tetőre.
A külső visszapillantókat kamerák helyettesítik, amik ráadásul be is tudnak süllyedni a karosszériába, hogy ezzel is csökkentsék a légellenállást. Ez egyébként Velocity üzemmódban történik meg, ami a nagysebességű utazáshoz lett kifejlesztve, és ilyenkor az egész test is lejjebb kerül 3,5 centivel. Az ajtók elektromosan nyílnak, és a hatalmas teljesítmény mellett a kényelemre is nagy hangsúlyt fordítottak a gyáriak – ezért beszélnek hiper-GT-ről, ami az utcán is nagyon jól használható, még ha túl sokan valószínűleg nem is hajtják majd agyon a Speedtailt.
Nincs illesztés, mégis mozog - galéria
A McLaren egy új anyagot is kidolgozott, amely a titán és a karbon párosából született meg: utóbbit nagyon vékony rétegben vonják be a fémmel, és így megőrzi minimális súlyát és merevségét, miközben króm fényt kap. A hiper-GT ára forintban, magyar adókkal számolva nagyjából 810-820 millió, de nem kell aggódni, mert már mind a 106 példány elkelt. Az első darabok 2020-ban juthatnak majd el a tulajdonosokhoz.