Amennyire kultikus alak a film világában James Bond, legalább annyira azok a 007-es ügynök autói. Alapvetés, hogy a legújabb filmhez a legújabb autó dukál. Nézzük néhány példát arra, hogy az évek során milyen autókkal járt a világ legstílusosabb titkosügynöke.
A világ leghíresebb titkosügynöke minden kétséget kizáróan James Bond, más néven a 007-es ügynök, akinek a figuráját Ian Fleming író alkotta meg még 1953-ban. A filmvilág kultikus jófiúja a brit hírszerzéssel foglalkozó ügynökség, az MI6 nulla-nullás besorolású ügynöke. Feladata pedig a világuralomra törő, nagy hatalmú, kiterjedt bűnözői csoportok, illetve azok vezetőinek likvidálása. Ahogy egyre több James Bond-film jött az idők során, úgy lett egyre több, a filmekben helyet kapó szereplő, tárgy kiemelt jelentőségű. A Bond-lányok mellett mindig nagy figyelem övezi azt, hogy a 007-es ügynök milyen autóval jár. Ha már figyelem: a bwin magyar legalább akkora figyelmet kap a sportfogadóknál, mint James Bond. Na, de nézzük néhány példát arra, milyen négykerekű csodákkal járt az egyes filmekben James Bond, és haladjunk időrendi sorrendben.
Dr. No és egy Sunbeam Alpine
Az első Bond-film (1962) költségvetése nem érte el az 1 millió fontot, így Sean Connery számára nem készült semmilyen különleges technológiával felszerelt autócsoda. Mi több, Bondnak be kell érnie egy bérelt Sunbeam Alpine-nal. A kétüléses autóban egy 80 lóerős, 1,6 literes motor dolgozik. Szerencsére az Alpine-t jól kezelhetősége miatt könnyű vezetni. Míg a későbbi filmekben a gyártók ingyen adták az autókat a forgatási időért cserébe, a Dr. No producereinek az Alpine-t kölcsön kellett kérniük. Ian Fleming regényében egyébként a 007-es egy szexinek nem mondható Hillman Minx szedánt vezetett.
Két évvel később...
Ugorjunk két évet. Nincs még egy autó, amely szorosabban kötődne Bondhoz, mint az Aston Martin DB5. Ez volt Bond első szolgálati autója, és számos kütyü az MI6-os jóvoltából került bele. Az autó a Goldfingerben (1964) való debütálásakor keréktárcsák szétvágásával teszi működésképtelenné a Bond-lány Ford Mustangját. A DB5-öt a filmben golyóálló üveg és hátsó pajzs védi, továbbá olaj- és füstszórókkal rendelkezik. És ha ez nem elég, a váltókar tetején lévő gomb a katapultülést működteti. Az autó annyira népszerűnek bizonyult, hogy a Thunderballban visszatért, és a hírverés fellendítette az Aston Martinok eladásait.
A kém, aki szeretett engem
Ha van még egy autó, amely az Aston Martin DB5-össel versenyezhet a Bond-autónak járó elismerésért, akkor az a fehér Lotus Esprit a Kém, aki szeretett engem című filmből. És kétségtelenül ez az az autó, amely a legszorosabban kapcsolódik Roger Moore 007-es szerepéhez. A jármű rendelkezik a szokásos MI6-os extrákkal, a legfőbb trükkje akkor derül ki, amikor 007-et üldözik a rosszfiúk.
Egy rövid mólóról való nagy ugrást követően az Esprit halálra van ítélve, de egy kapcsoló megnyomásával Bond tengeralattjáróvá változtatja a szuperautót, és sikerül elmenekülnie. A producereknek nem volt elég pénzük egy vízhatlan tengeralattjáró megépítésére, az ablakokon lévő lamellák hozzáadása azonban megkönnyítette, hogy egyszerűen egy üvegszálas Esprit burkolatot húzzanak a nedves tengeralattjáró fölé. A gép meghajtását két búvár biztosította, akiket a fedélzeten rejtettek el.
Ford Fairlane kalandjai
A Die Another Day című filmben James Bond (Pierce Brosnan alakításában) egy 1957-es barna és krémszínű Ford Fairlane kabrióval járja Kubát. A Fordot ugyan szépen megmutatják a filmben, de Bond sajnos semmi túl látványosat nem csinál vele, kivéve, hogy elviszi a tengerparti bárba. A Ford Fairlane-t 1955 és 1971 között árulták. Nevét Henry Ford birtokáról, a Michigan állambeli Dearborn közelében lévő Fair Lane-ről kapta. A Fairlane kezdetben teljes méretű autó volt, de az 1962-es modellévtől középkategóriás autóvá vált.