Noha egy bizonyos formában a munkaköröm részének tekinthető, sosem szerettem csak úgy „osztani az észt” az Autó Pult hasábjain – főleg, ha szubjektívnek tekinthető dolgokról volt szó. Éppen ezért töltött el kifejezetten nagy örömmel az Alfa Romeo főtervezőjének nyilatkozata az elektromos autók és azok formái kapcsán, ugyanis úgy érzem, mintha a számból vette volna ki a szót – legalábbis részben.
Alejandro Mesonero-Romanos ugyanis kifejtette, hogy bár az elektromos hajtásláncok sok mindenre hatással vannak, de az autók karakterét és klasszikus értékeit meg kell őrizni a formákban. Nem kell tehát megpróbálni csak azért is elrugaszkodni a klasszikus értékektől azért, mert nem belső égésű erőforrás élteti az adott modellt, és az úriember leszögezte, hogy az Alfa Romeo esetében ragaszkodni is fognak a márka klasszikus értékeihez.
Mesonero-Romanos úr azt is kifejtette, hogy a korai elektromos modellek kapcsán – mint például a BMW i3 – teljesen indokolt volt a formai elkülönítés, az extravagáns körítés, mostanra azonban teljesen normálissá vált a villanyautók jelenléte, hamarosan pedig többségben is lesznek, így semmi szükség rá, hogy erőltetett formai megoldásokkal hívják fel magukra a figyelmet. Vannak persze olyan „kötelező elemek”, amik a dedikált villanyos platformokból fakadnak, és nem lehet kikerülni őket.
Nem hoz majd nagy átalakulást az elektromos átállás
Ilyenek például a nagy tengelytávból adódó eltérő arányok (nagy tengelytáv, rövidebb túlnyúlások), vagy éppen a feleslegesség, sőt aerodinamikai szempontból ártalmassá váló hűtőrácsok. Ezekkel az Alfa Romeónak is meg kell majd küzdenie, de a főtervező valószínűleg inkább az olyan modelleket célozta meg kritikáival, mint mondjuk a Mercedes-Benz EQ sorozat, amelynek formanyelve nem sikerült éppen látványosra – persze az EQS és az EQE esetében azért az aerodinamikai tulajdonságok is szerepet játszottak ebben, ami szintén fontos szempont egy villanyautónál.
Ezek után mindenesetre kíváncsian várjuk az Alfa Romeo első elektromos modelljét, amely hamarosan megérkezik, megindítva ezzel az olaszok által tervezett villámgyors átalakulást – az Alfa Romeo már 2027-től tisztán elektromos márkává szeretne válni a legnagyobb piacokon, és ehhez bizony bele kell húzniuk.