Az abroncsok legsötétebb horrorfilmjével érkezett Ken Block, az immár 10. Gymkhana-moziban ugyanis soha nem látott hosszúságban és soha nem látott változatosságban történik a gumiégetés, driftelés, ugratás, oszlopkerülés és hasonló látványorgia. Elképesztően látványos videóra fokozottan igaz: ezt ne próbálják ki otthon.

Eljött a tél, az első hó leesett. Sokaknak ez a nyári gumival való szenvedésről, másoknak a nyári gumisok miatti rettegésről szól, megint mások pedig csak a biztonsági kockázat általános növekedését és a balesetek fokozódó számát látják közúti tekintetben. De vannak, akik a lehetőséget. Mint például az apuka és kisfia, akik kis falucskánk temetőjébe érkeztek virágot hozni a nagymama sírjára, de előtte átadták magukat az önfeledt kézifékezés élményének az üres parkolóban.

Szentségtörés? Huligánkodás? Úgy gondolom, nem. Jogunk van jól érezni magunkat, és amíg ez nem történik mások kárára, addig ennek helyet kell biztosítani – arról nem is beszélve, hogy vezetéstechnikai értelemben ebből is hasznos tapasztalatokat lehet levonni. Nyilván a kockázatos manőverekből balesetek is lehetnek, de ez nem megoldás arra, hogy ne legyen lassan már egy talpalatnyi terület se, ahol átadhatjuk magunkat az autós csúszkálás élvezetének.

Ken Block továbbra sem küzd ilyen gondokkal. Olyannyira nem, hogy legújabb videójában nagyjából az egész világot körbedrifteli, köztük nagyvárosok lezárt területeivel. Ráadásul az ehhez használt egyedi gépek sem akármilyenek, kezdve a 380 lóerős WRC Ford Fiestától az 1400 lóerős Hoonicorn Mustangon át az 1977-es F-150-es Hoonitruck premierjéig. Nem is kertelünk tovább, lássuk a videót!