Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Meghalt a király, éljen a király! A BMW M2 Coupé már nem elérhető, helyette azonban itt van a BMW M2 Competition Coupé, amely menetdinamikailag még magasabb szintre lép. A modell immár 410 lóerővel csábítgatja majd a vásárlókat, ami a Competition csomag eddig viszonylag rövid – ám hamarosan tovább íródó – történetében a legnagyobb erősödést jelenti. Nézzük hát, mire képes és mennyibe kerül a még tovább vadított M2!

A mókának nem szab határt - galériaNoha már önmagában is nagyon marcona a legkisebb M-es, a Competition csomag még egy lapáttal rádob az agresszív megjelenésre: a fekete kiegészítők, a nagyobb és szögletesebb, ugyancsak fekete hűtőrács, a még morcosabb első lökhárító, az M4-től érkező külső tükörház és az új, alapból 19 colos keréktárcsák bizony tovább fokozzák az izgalmakat, és akkor az új, piros színről még nem is beszéltünk. Az utastérben valamivel kevesebb a változás, de a kormányon található, M1/M2 gombok – amikre természetesen saját beállításókat programozhatunk –, a piros start gomb és a világító M2 felirattal ellátott, új sportülések (506 ezer forintos opció) azért ott is árulkodók.

Azonban sokkal izgalmasabb az, hogy mit találunk a lemezek alatt, ugyanis a BMW – igaz, ugyanúgy egy soros hathengeres motorra – kicserélte az alap M2 erőforrását, hogy az M4-ben megtalálható egységet építse be, és fogja vissza egy kissé. Mindez 410 lóerőt és 550 Nm-es csúcsnyomatékot eredményezett, amit a vezetés szerelmeseinek nagy örömére a hétfokozatú duplakuplungos M DCT automata váltó mellett egy hatfokozatú manuális szerkezettel is megrendelhetünk. Előbbi 4,2, utóbbi pedig 4,4 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé, természetesen továbbra is szigorúan a hátsó kerekeket hajtva – a végsebesség 280 km/h.

Kézi váltóval is - galériaAz erőforrás okosan megtervezett kenési rendszere egyenesen a motorsport élvonalából érkezett, a hűtőrendszer műszaki alapját pedig a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé hűtőrendszere adta. A speciális megoldásról nagyobb hűtőrács-pár és új, több levegőt gyűjtő első légterelő árulkodik. A vesék már az alapból fekete színben ragyognak, ahogyan az első kerékjárati ívek fölé integrált irányjelzők és az elektronikusan állítható szelepekkel felszerelt kipufogórendszer dupla ikervégződése is. A modell hátulját sötét árnyalatú M Competition embléma díszíti. Az új, duplakonzolos visszapillantó-házak tovább csökkentik az újdonság légellenállását és a modell sportosságát hangsúlyozzák.

A motortérbe a BMW M3/M4 szénszál-erősítésű műanyagból készült toronymerevítője is beköltözött. A mindössze 1,5 kilogramm súlyú alkatrész jelentős mértékben fokozza a karosszéria merevségét, amely így még pontosabb irányíthatóságot eredményez. A tervezőmérnökök az elektromechanikus szervokormány, az aktív M differenciálmű és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) viselkedését is a megnövelt teljesítménnyel párhuzamosan hangolták át.

Mutatósak az új sportülések - galériaElőre az 540 ezer forintos M Sport fék néven 400 milliméter átmérőjű féktárcsák választhatók, amelyeket hatdugattyús féknyergek szorítanak össze, a hátsó kerekeket pedig 380 milliméter átmérőjű féktárcsák és négydugattyús féknyergek lassítják. A megnövelt féktárcsák és a szürkére fényezett féknyergek minden vezetési szituációban maximális fékerőt garantálnak. Az opciós listára 19” méretű keréktárcsák is felkerültek – kerekeken elöl 245/35 ZR19, míg hátul 265/35 ZR19 méretű gumiabroncsok feszülnek. Az új BMW M2 Competition két vadonatúj karosszéria-fényezési árnyalatban is elérhető lesz: a Sunset narancs metál mellett az exkluzív Hockenheim ezüstmetál szín is megrendelhető. Mellettük van még egy kék és egy fekete metál, és egy normál fehér árnyalat.

A modell alapára 19,25 millió forint, ezért pedig már egészen jó alapfelszereltséget kapunk, ahogy azt az M2 Coupé esetében is megszokhattuk. Széria például a metálfényezés, a bőrkárpitozás, a LED-es adaptív fényszórók, a parkolóradarok és a Professional navigációs rendszer is. Azért 5-600 ezer forintnyi opciót az ideális szinthez könnyedén hozzá tudunk válogatni, és persze jó pár millióval is megtolhatjuk az árat, ha telhetetlenek vagyunk. Ebben körejátszhat a hétfokozatú duplakuplungos automata 1,317 milliós, kissé irreális felára - mi az élmények fokozása érdekében nem is ikszelnénk be az opciót, de azért azt is megértjük, aki inkább a villámgyors, feladatokat csökkentő szerkezetet választja.