Az Audi figyel arra, hogy modellpalettája ne veszítsen fényéből. A Q5-ösnél is időszerű a frissítés, így a szokásoknak megfelelően élesebb vonalairól lesz felismerhető a ráncfelvarrott modell. A külső mellett fejlettebb fedélzeti rendszert is kap a típuscsalád, vagyis a sima Q5-ösök mellett a konnektoros hibridek és a nagyteljesítményű SQ5 is megkapja az új alkatrészeket.
Nem meglepő módon érdemes a lámpatesteknél keresni a változásokat: az opcionális LED-mátrix fényszórók megrendelésekor futófényes irányjelzőt kap a modell, a hátsó lámpatestek szintén választható extraként OLED-technológiájúak lehetnek.
Nagyon finoman nyúltak a Q5-höz
További finomításokat vehetünk észre a hűtőrácsnál (szélesebbé vált és vékonyabb rácsokból áll), a lökhárítónál (trapéz alakú a szélső elem) és a küszöböknél is. A hátsó rész újdonsága a lámpákat összekötő csík, illetve a diffúzor függőleges betétje. Nincs frissítés új árnyalatok nélkül, a Q5-ös estében kék és zöld fényezéssel bővült a paletta. Még több keréktárcsa közül válogathatnak a vevők, méretük 18 és 21 hüvelyk között alakul.
A konnektoros hibridhez S line külső csomag jár, a 45 TFSI pedig króm, illetve ezüst kiegészítőket kap. A legsportosabb variánshoz fekete csomag választható, ami matt fekete tetősíneket, fényes fekete tükörborítást, részben fekete 20 colos felnigarnitúrát, illetve néhány fekete kiegészítőt tartalmaz.
Modernizált fedélzeti rendszert és számos alapáras vezetéstámogatót kap a frissített modell
Az MIB 3 információs rendszer jelenti a belső fő újdonságát. A 10,1 colos középső érintőképernyő felár ellenében kiegészíthető 12,3 colos virtuális műszeregységgel. A telefonok vezeték nélkül tükrözhetők, kábelrengeteg nélkül élvezhetjük az akár 705 wattos Bang & Olufsen hifi hangját (16 csatornás erősítő hajtja meg a 19 db, 3D-s hangzás előállítására képes hangszórót).
A szériában adott asszisztens rendszerek köre is szélesedett, a választható tételek között a felülnézeti képet adó kamerarendszer, vagy éppen a dugófigyelős távolságtartó szerepel.
Vezeték nélkül tudja az Apple CarPlay funkciót és a töltést is
Az Audi számos motort kínál a Q5-öshöz: a kétliteres TFSI enyhe hibridként és 367 lóerős összteljesítményű konnektoros hibridként is elérhető; 356 lóerőt tud az SQ5-be épített 3-literes turbós V6-os benzines. Európába kezdetben csak a 40 TDI jelzésű, 2-literes turbódízel jut el, majd szépen kibővül a paletta. A 204 lóerős és 400 Nm-es egység hatékonyságát 12 V-os enyhe hibrid rendszer igyekszik növelni.

