Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Végre rövidesen megérkezik a 911-es Porschék 997-es sorozatának utolsó, frissített tagja is, amely nem más, mint a széria (és egyben a gyártó) csúcsmodellje, a GT2. A hírt mi sem bizonyítja jobban, minthogy egy lesifotós teljesen álcázatlanul kapta lencsevégre az autót, miközben az Németországban, a Nürburgring környékén (hát persze, hol is máshol…) rótta kötelező tesztköreit.

A maga 530 lóerejével eddig sem gyengélkedő modell esetében az apróbb karosszérián történő módosítások mellett a leglényegesebb változásokat a motorháztető alatt találjuk, a régi erőforrást ugyanis egy új fejlesztésű 3,8 literes, közvetlen befecskendezéses, 550 lóerős maximális teljesítményre képes – természetesen benzinnel üzemelő - egység váltja, amely a 911 Turbo S erőforrásának átalakított változata. Az erőt továbbra is egy hatfokozatú kézi váltó továbbítja a korlátozott zárású diffin keresztül a hátsó kerekekhez, automata szerkezet továbbra sem lesz elérhető a leggyorsabb Porschéhoz.

Az autó az új hajtásláncnak köszönhetően természetesen fürgébb elődjénél: a százas sprintet mindössze 3,2 szekundum alatt képes teljesíteni, végsebessége pedig 330 km óránként, ami pontosan megegyezik a legendás Carrera GT hasonló adatával. A GT2-nek a fogyasztás terén sem kell szégyenkeznie – annak ellenére, hogy egy szuperautónál ez nem igazán lényeges szempont -: száz kilométerenként, a gyári adatok szerint állítólag 11 liter környékén lesz az autó étvágya, ami rendkívül kedvező érték egy 550 lóerős sportautótól.

Képek: Worldcarfans