A villanyautósok is vágynak a sportos járművekre, ezért készítette el a Škoda az Enyaq Sportline iV kivitelét. Mondhatjuk, hogy napjaink trendjeinek megfelelő helyeken nyúltak az elektromos SUV-hez: nagyobb felnik, feketére fújt kiegészítők, illetve némileg (elöl 15, hátul 100 mm-rel) süllyesztett sportfutómű adja az új verzió lényegét.

Az utastérben is sportos megoldások fogadják a beülőt: karbon(hatású) betétek, háromküllős kormány, illetve fejtámlákkal egybeépített első ülések pezsdítik fel a pilóták vérét. Műszaki szempontból rögtön három opció közül lehet választani.

A külsővel párhuzamosan az utastér is sportosabb hangulatra váltott

Az iV 60 egy 180 lóerős motort kap, az iV 80-ba a farmotor 204 lovas változata kerül, az iVx pedig az orrába is kap egy villanymotort. Az így összkerékhajtásúvá váló modellváltozat rendszerteljesítménye 265 lóerő.

Az elsődleges erőforrást jelentő állandó mágneses szinkronmotor a maximális teljesítménytől függetlenül 310 Nm-re képes, az iVx első tengelyét pedig egy 162 Nm-es, 109 lóerős aszinkron motor hajtja meg. Nem véletlenül kombinálják a kétféle technológiát a mérnökök: az aszinkron motorok jobban bírják a ritkább, de erőteljesebb bevetéseket, a szinkron motorok pedig az állandó üzemben mutatott jobb hatásfokkal járulnak hozzá a kedvező mutatókhoz.

A nagyobb keréktárcsák és az ültetett futómű párosa a menetdinamikára is jó hatással lesz

Ez a kedvező szám leginkább a 82 kWh-s akkupakk esetén kapott 500 km feletti WLTP-hatótávban testesül meg. A nagy test ellenére egyébként az Enyaq Sportline iV 80x végsebességét csak 160 km/óránál korlátozza le az elektronika.

Már megjelenésekor is egész fejlett asszisztensrendszert kap az autó, és még idén számíthatunk a következő generációs segédletek elérhetőségére. Amikor pedig már nincs az a körülmény, ami megakadályozhatná a balesetet, szolgálatba helyezi magát a proaktív utasvédelmi rendszer, hogy csökkentse a behatásokat.

Az autógyártók szerint jó ötlet hangulatvilágítással feldobni az elektromos autókat...

Összesen 131 darab LED-es fényforrás világíthatja meg a hűtőrácsot, és ha már világítás: nem maradhatott el az – ezúttal 24 tagú – LED-mátrixos első fényszóró sem. Egyelőre nem ismert sem a hangulatvilágítás felára, sem pedig az alapgép árlistája, de hamarosan kiderül, hogy milyen számok szerepelnek az importőr excel-táblájában.