A Ford még májusban mutatta meg a vadonatúj, tisztán elektromos E-Transit Custom modelljét, amely a fizikával szembe menve igyekszik helyi károsanyag-kibocsátás nélkül kiszolgálni a „zöld” áruszállítóra vágyók igényeit. Az egyébként kifejezetten mutatósra sikerült modellről akkor még nem osztottak meg részletes adatokat a gyáriak, ám most megérkeztek a számok is.
Ami egy ilyen modell esetében nagyon is fontos: az elektromos Transit Custom 1,1 tonnát bír majd cipelni, míg vontatási kapacitása 2 tonna, persze ezek kihasználásával nyilván alaposan csökken majd a hatótáv. Az alapverzió egyébként 136 lóerőt vonultat majd fel, míg a legerősebb kivitel 218 lóerővel tépi majd az aszfaltot – a csúcsnyomaték mindkét esetben 415 Nm. Ezek a számok pedig bőven hozzák majd a dízel változatok dinamikáját – sőt, az erősebb verziók felül is múlhatják azokat.
Számos változatban elérhető lesz az autó - galéria
Az akkucsomag 74 kWh-s lesz, amely a WLTP szabvány szerint akár 380 kilométerre is elegendő energiával szolgálhat az autó számára. Nos, ezt az Opel Zafira-e volánja mögött szerzett tapasztalataink alapján nehezen hisszük el, hiszen az nagyjából ugyanekkora akkumulátorral legjobb esetben is alig több mint 200 kilométert tudott megtenni – legrosszabb esetben pedig 100-150 kilométerrel lehetett számolni. Persze a Ford lehet ennél valamivel hatékonyabb, és papíron az Opel is 300+ kilométer megtételére képes, de a 380 kilométer így sem tűnik realitásnak.
A maximális töltési teljesítmény 125 kW, amivel mindössze 41 perc alatt lehet majd 15-ről 80 százalékra tornázni az akku töltöttségét, míg 11 kW-tal kevesebb, mint 8 órára lesz szükség a teljes feltöltésig. Az E-Transit Custom képes lesz majd áramforrásként is működni, hiszen egy átalakító segítségével elektromos eszközeinket el tudja majd látni energiával.
Igen egyedi megoldást találtak ki a Ford mérnökei - galéria
Az utastérről is megosztottak néhány fotót, amelyen látszik a modern környezet a hatalmas érintőképernyővel, valamint egy igazán egyedi megoldás, aminek segítségével a kormányból varázsolhatnak majd asztalkát a felhasználók, méghozzá a karima víszszintesbe helyezésével.
A Fordnál egyébként büszkék a független hátsó felfüggesztésre, az alacsonyabb padlószintre és a normál változatokhoz viszonyítva 10 százalékkal jobb légellenállási együtthatóra. Az elektromos áruszállító egyébként kétféle tengelytávval és magassággal lesz majd elérhető, így a raktér mérete 5,8 és 9 köbméter között változhat, míg a legjobb esetben 3,45 méter hosszú tárgyakat is be tud majd fogadni az autó.
Kíváncsian várjuk, hogy mire lesz képes a valóságban, főleg hatótáv terén - galéria
A Ford azt is kiemelte, hogy az újdonság a legszélesebbre nyíló oldalsó tolóajtót tudja majd felvonultatni a kategóriában, ami az újragondolt B- és C-oszlopoknak köszönhető. Az árakról egyelőre nincs információ, de ne legyenek kétségeink, hogy nem lesz olcsó mulatság a „zöld” áruszállítás a Ford legújabb modelljével – legalábbis ami az árát illeti.