
A Subaru Europe bejelentette, hogy hamarosan megkezdődik a vadonatúj Subaru Outback európai változatának előzetes értékesítése. Az idei év elején a New York-i Autószalonon bemutatott modell jövő márciusban a Genfi Autószalonon is látható lesz – utóbbi tekinthető az európai premiernek.
A Subaru terepes kombija új külső stílust, jelentősen átformált utasteret és magasabb szintű kényelmet kínál. Az eddig is meglehetősen halk modell csendesebb futását az új akusztikus szélvédő mellett folyadéktöltésű motorbakok, vastagabb padlóbetétek, a hátsó kerékjáratok belső szigetelése, valamint széles körben alkalmazott zajelnyelő habtöltetek segítik.
Sokat fejlődött a multimédiás rendszer
A mérnökök az autó szórakoztatórendszerét szintén továbbfejlesztették: a műszeregység két kerek műszere között egy 5 colos LCD információs kijelző látható, a nagyméretű központi érintőképernyő pedig ugyanúgy kezelhető, mint az okostelefonok és a táblagépek kijelzője.
A magasabb felszereltségű változatokban 12 hangszórós harman/kardon audiorendszer dolgozik, első center hangszóróval és hátsó mélysugárzóval, s a 7 colos érintőképernyő például SMS küldésre/fogadásra is alkalmas.

A benzinmotoros modell alacsonyabb tömege, jobb aerodinamikája és aktív hűtőrácsa is hozzájárul az alacsonyabb fogyasztáshoz. A végleges európai motorkínálat végső műszaki adatait rövidesen bejelenti a vállalat, de annyi bizonyos, hogy egy dízelmotor és egy benzines egység szerepel majd a kínálatban. Mindkét erőforrás négyhengeres, boxer elrendezésű, a benzines szívó és 2,5 literes, a dízel pedig természetesen turbós és 2-literes lesz. A gázolajoshoz szériában hatfokozatú kézi váltó jár, felár ellenében pedig fokozatmentes automatát választhatnak a leendő ügyfelek, míg a benzines szívhez csak utóbbi egység kérhető. A szimmetrikus összkerékhajtás a márka hagyományainak megfelelően alapfelszereltség.
A Subaru továbbá rendkívül büszke az EyeSight biztonsági rendszer bevezetésére, ami a sajtóközlemény szerint a legnagyobb biztonsági fejlesztés a márka történelmében a szimmetrikus összkerékhajtás megjelenése óta. Az EyeSight technológia sztereo kamerával érzékeli a mozgó útakadályokat, vagyis a járműveket, a gyalogosokat és a kerékpárosokat, illetve a statikus tárgyakat, például a vasúti sorompókat vagy a sávelválasztókat.
Az EyeSight lelkét a sztereo kamera képezi
Az autó előtti forgalmat két, a belső visszapillantó tükör tövébe beépített nagy felbontású színes kamera figyeli. A Subaru alapfilozófiája, hogy az irányítás mindig a vezető kezében összpontosuljon, így az EyeSight nem helyettesíti az autóst, és nem működik önálló rendszerként; a berendezés folyamatosan figyeli a forgalmat, és jelzi a vezetőnek, ha közelgő veszélyhelyzetet észlel, jelentősen csökkentve ezzel a balesetek bekövetkeztének esélyét – ha pedig kell, végső esetben önállóan lép.
A motorral, a váltóművel és a fékrendszerrel összehangoltan működő EyeSight akkor lép működésbe, ha az autós nem reagál a vészjelzésre, nem kezd elkerülő manőverbe, nem vészfékez, vagy éppen egyáltalán nem lép a fékpedálra. A rendszer a forgalom ritmusát is figyeli, és ennek megfelelően szabályozza az autó sebességét.
Belül is modernebb a tágas Outback
A funkciók között szerepel többek között az ütközés előtti, fékezésre figyelmeztető jelzés, az ütközés előtti fékasszisztens, a sávelhagyásra figyelmeztetés és az adaptív sebességtartó automatika.
A rendszer ügyességét bizonyítja, hogy idén augusztusban az észak-amerikai Közúti Biztonsági Biztosító Intézet (IIHS) a legrangosabb biztonsági díjat, a 2014 TOP SAFETY PICK+ címet és a legmagasabb “Élenjáró” biztonsági besorolást (6 pont a 0-tól 6-ig terjedő skálán) ítélte meg az EyeSight rendszerrel felszerelt vadonatúj, 2015-ös Subaru Outback frontális balesetmegelőző képességéért.
Sokat vár a Subaru az új Outbacktől - a típus igazi családi mindenes
Az új Legacy alapjaira épített Outback rövidesen hazánkban is megvásárolható lesz, s az emelt hasmagasságú ’terepkombi’ ára vélhetően nem emelkedik jelentős mértékben a jelenlegi generációval összehasonlítva, ami azt jelenti, hogy a hajtáslánc és a felszereltség függvényében bruttó 10-13 millió forint közötti árakra számíthatunk.
