25,8 milliárd forint az még hazánk leggazdagabb emberei számára is egy jól látható összeg. Nos, ennyibe került az a Ferrari 250 GTO, amely a világ legdrágább autójának címét birtokolja. Ám a legfrissebb hírek szerint – habár mivel privát vásárlásról van szó, ezt egyelőre senki nem erősítette meg – ez a rekord már a múlté, ugyanis egy 1956-os Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut közel 52,4 milliárd forintért kelhetett el nemrég.

A több forrás szerint is hiteles információk azért különösen érdekesek, mert a 300 SLR Uhlenhautból mindössze két darab készült, és mindkettő a Mercedes tulajdonában van – vagy csak volt. Miután a csillagosok 1955-ben befejezték a versenyzést, még két darab 300 SLR-t gyártottak, amelyeket utcai használatra is alkalmassá tettek, az Uhlenhaut utónevet pedig a gyáriak akkori tesztelésért felelős vezetője, Rudolf Uhlenhaut után kapták – ráadásul az egyiket ő maga használta akkoriban.

Elképesztően ritka, ráadásul maga a Mercedes tartotta tökéletes karban

A két különlegességre azóta is féltve őrzött kincsként vigyáztak a csillagosok, ám a hírek szerint május 6-án egy zártkörű rendezvényre a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumba meghívtak néhány kiválasztott gyűjtőt, akiknek felajánlották az egyik autót. A németek persze nem csak úgy meghívtak néhány gyűjtőt, hanem szigorú feltételeket szabtak, hogy biztosak legyenek benne, hogy jó kezekbe kerül a különlegesség.

A kettőből az egyik magánkézbe kerülhetett, mondanunk sem kell, tökéletes állapotban

Noha sajnos senki nem erősítette meg hivatalosan az eladás tényét – hát még az autó árát –, tekintettel az elképesztő ritkaságára és a hatalmas összegekre, jó eséllyel ez nem is fog soha megtörténni. Amennyiben azonban igaz ez a hír, úgy nem lepődnénk meg, ha előbb vagy utóbb ismét hallanánk az immár magánkézben lévő autóról, amelyért a jövőben nyilván még nagyobb összegeket ajánlanak majd. Addig is azonban hivatalosan a Ferrari 250 GT marad a legdrágább autó a világon.