A Porsche kifejezetten jó abban, hogy egyedi modellekkel nyűgözze le az autózás szerelmeseit, és ehhez minden forrásuk meg is van. A 911 már önmagában is egy ikon, és nem nehéz olyan eszközöket találni, amelyekkel még vonzóbbá lehet tenni. Ezúttal a Sport Classic verzió retro részletei teszik még vonzóbbá és elképesztően kívánatossá az autót.

Nem ez az első modell ezen a néven, hiszen a 997-es generációból már készült egy hasonló verzió még 2009-ben, és a Carrera S verzióra épülő modell mind a 250 példánya elkelt 48 órán belül. Ezúttal a szélesített Turbo jelenti az alapot, de összkerékhajtás helyett hátsókerékhajtással és automata váltó helyett hétfokozatú manuális váltóval. Na meg persze a teljesítményt is visszább vették egy kicsit, de 550 lóerejével és 600 Nm-es nyomatékával így is messze a legerősebb manuális váltós 911 a kínálatban – ami mondanunk sem kell, még tovább növeli az értékét.

Imádnivaló a kacsafarok - galéria

Ehhez jön még az alapfelszereltség részeként járó adaptív futómű, a kerámia fékek, a hátsókerék-kormányzás, a Sport Chrono csomag és a sportkipufogó is, amelyet kifejezetten a Sport Classic kedvéért úgy hangoltak, hogy befelé hangosabb legyen. Még ha egyéb változtatásokat nem is alkalmaztak volna a mérnökök, akkor is a Sport Classic lenne a legkívánatosabb 911, de természetesen a külcsín és a belbecs is megér egy misét.

Nem csak műszakilag vonzó, nagyon jól is néz ki - galéria

Ami a külsőt illeti, a leglátványosabb elem mindenképpen a legendás „kacsafarok” légterelő, de az aranyszínű feliratok is látványosak, valamint az elöl 20, hátul 21 colos egyedi, ötküllős keréktárcsák – mondanunk sem kell, hogy ezek mind korábbi 911-esekről lehetnek ismerősek. A sasszemű rajongóknak feltűnhet még valami, illetve valaminek a hiánya: a Sport Classic ugyan a Turbo széles karosszériáját kapta meg, ám a hátsó kerekek előtti légbeömlő nem került rá az autóra, ezzel is erősítve a retro, letisztult megjelenést.

A karbon első gépháztető is a Sport Classic sajátja, és természetesen egyedi színeket is választhatnak a vásárlók – mielőtt bárki felemelné a hangját a csíkok és az oldalsó rajtszám kapcsán, ezek csupán matricák, így igény szerint eltávolíthatók. Az utastér is egyedi: a barna bőr és a látványos, kockás minták mellett a különleges kivitelre utaló plakettek, szép fabetétek és retro fordulatszámmérő is van.

Szívesen néznénk ezt a mutatót naphosszat - galéria

Tekintettel arra, hogy ez a valaha volt legerősebb kézi váltós 911-es, és mindössze 1250 darab készül belőle – az egyedi megjelenéséről már nem is beszélve –, a magyar adókkal 110 millióhoz közelítő ár nem is hangzik olyan ijesztően. Biztosak lehetünk benne, hogy nem sokkal az átadások megkezdése után akár ennek a sokszorosát is kérik majd ezekért a ritkaságokért „használtan”.