A Lamborghininél szeretik a kihívásokat, hiszen az olaszok versenyrészlege által felkészített és a Centro Stile formatervezői által megrajzolt SC20 egy nyitott tetejű, mégis pályahasználatra tervezett típus. Azt pedig mindannyian tudjuk, hogy a hiányzó tetőlemez általában megnehezíti a tervezők életét.
Az ügyfeleket a projekt egészen korai fázisában, gyakorlatilag már az első skiccek megszületésekor bevonták a tervezési folyamatba. Mindezt a szent cél megvalósítása érdekében: egy, a teljesítmény és a formaterv tekintetében egyaránt kivételes jármű képe lebegett az alkotók szeme előtt.
Hála a jármű aerodinamikájának, gyors tempó mellett sem fújja le fejünket a szél
A legtöbb inspirációt a Diablo VT Roadster, az Aventador J, a Veneno Roadster és a Concept S típusokból merítették. Addig alakítgatták a karbonszálas karosszéria vonalait, amíg a légáramlás megfelelt az utasok kényelmének és a teljesítményigénynek egyaránt.
Az autó hátsó részén elhelyezett szárny három állásban rögzíthető, az ajtók hátsó részében trükkös légbeömlőket alakítottak ki, de az első lökhárítóba is került két kopoltyú – a motorháztető légbeömlőiről már nem is beszélve.
Minden részlet a kompromisszummentesen sportos használatot szolgálja
Ezen a szinten ritkán használják a fehért az autók alapszíneként, a Lamborghini SC20 mégis Bianco Fu árnyalatot kap, amit kék (Blue Cepheus) részletekkel dobnak fel. A beltérben a kék és a fehér mellett természetesen hangsúlyosan megjelenik a fekete is.
A karosszériaváz mellett számos elem készül szénszálas anyagból: a műszerfal burkolata, az ajtópanelek, a középkonzol és a kormánykerék egyaránt a drága, de könnyű anyagból építkezik. Karbonszálas vázat kapnak a bőr és Alcantara kombinációjával burkolt ülések is. Ezzel szemben a kilincseket alumíniumból készítik, a szellőzőnyílásokat pedig 3D-nyomtatják.
Karbonszálas anyagok és kék kiegészítők uralják az utasteret
Az SC20 6498 köbcentis V12-es motorja 770 lóerőt ad le 8500-as percenkénti fordulatszámon, a maximális nyomaték (720 Nm) pedig 6750-es fordulaton érkezik meg. A motorerő a hétfokozatú sebességváltótól az elektronikus központi differenciálművön áthaladva jut el mind a négy kerékhez.
Az F1-es stílusú, ’egyanyás’ alumínium felniken elöl 20, hátul 21 colos Pirelli P Zero Corsa abroncsok feszülnek. A Squadra Corse kitett magáért, de inkább ne is akarjuk megtudni, mennyibe kerül majd ez az egyébként rendszámra jogosult autó.