Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Akár hiszik, akár nem, a Jaguar már az új évtizedre is felkészültnek tartja magát, így már bátran nyilatkozott 2020-as fejlesztéseiről – köztük pedig az új XF-ről. Utópiájukban kilencsebességes automata és 1,8-as 240 lóerős dízel is szerepel.

Nem véletlen, hogy a brit gyártó már az XF új generációjának meglehetősen távoli megjelenését hangsúlyozza, ugyanis az X-type minden valószínűség szerint nem kap utódot, vagyis előbbi lesz hosszú távon a márka belépőmodellje. És hogy milyen lesz következő reinkarnációjában?
 
Módfelett takarékos, többek között. 2020-ra a gyártó illetékesei szerint a 100 g/km-es károsanyag-kibocsátás gond nélkül teljesíthető lesz, és a jelenlegi V6-os dízel helyett immár 240 lóerős 1,8 literes négyhengeres motort találunk a motorháztető alatt, rögtön kilencsebességes automataváltóval. Ne nevessenek, ugyanis a kissé utópikusan hangzó kijelentést maga Ron Lee, a Jaguar motorfejlesztésért felelős főmérnöke tette.
 
 
Emellett azt is megszellőztette, hogy 1,5 és 1,8 literes hengerűrtartalom közötti benzineseket is várhatunk, feltöltés révén 170 lóerős literteljesítménnyel, melyek a későbbiekben a Land Rover modelljeiben is felbukkanhatnak. Egyébként az új generációs erőforrások fejlesztésében Leeds és Loughborough egyetemei is részt vesznek.
 
Ami a modellpalettát illeti, a tervek szerint a jövő XF-jeinek 70 százaléka a 100 g/km-es emissziójú modellekből kerül piacra, a maradék részen pedig a régi vágású, nagymotoros és a hibrid verziók osztoznának.
 
És hogy teljesíthető a 100 g/km egy felső-középkategóriás szedán esetében? Egyrészt aktív (tehát sebességtől függő) aerodinamikával, start-stop rendszerrel kiegészülő, hosszú áttételű, 9 fokozatú váltóművel, könnyű alumíniumtesttel és a hajtóművek legújabb generációjával.
 
Addig azonban hosszú az út, melynek első mérföldkövét egy 2,2 literes dízel megjelenése jelenti, amely a korábbi, 2,7 literes V6-os teljesítményét ötvözi 150 g/km-es károsanyag-kibocsátással (és hozzá tartozó, rendkívül kedvező fogyasztással). Következő lépésként – 2016-ra - egy még étvágytalanabb kétliteres gázolajos csatasorba állítását tervezi a gyártó, amelytől a bűvös 100-as határ elérése már csak egy lépésre lesz.