A

z Audi még 2010-ben mutatta be sokak meglepetésére a kisautók szegmensében induló A1-et, hiszen akkoriban a BMW tulajdonában lévő Minit leszámítva ebben a kategóriában nem igazán voltak prémium szereplők. Az A1 immár a második generációját tapossa, de azóta sem bővült a prémium kisautók köre. Most pedig úgy tűnik, hogy nemhogy bővülni nem fog, de hamarosan el kell búcsúznunk az egyik szereplőtől, ami – a bevezetőből talán már kitalálták – éppen az Audi A1 lesz.

Erről maga Markus Duesmann beszélt nemrég, aki elmondta, hogy az egyre szigorodó környezetvédelmi normák mellett a kis három- és négyhengeres belsőégésű erőforrások költségszintje olyan magasra rúg majd, hogy nem éri majd meg kisautókba építeni őket, hiszen ezeket a modelleket senki nem venné meg olyan magas áron. A szakember szerint sok múlik azon, hogy végül milyen előírásokat tartalmaz majd az Euro 7 norma.

Mi kedveltük az A1-et, de az tény, hogy már most is nagyon drága

Duesmann úr szavaiból egyértelműen kiderül, hogy a jelenleg csak benzinmotorral szerelt A1 nem kap következő generációt, arról azonban nem esett szó, hogy más néven – vagy akár ugyanezzel az elnevezéssel – a jövőben egy elektromos modellel ne térhetnének vissza ebbe a szegmensbe. Ez azonban biztosan a jövő zenéje, ugyanis azt egyelőre kijelentette a vezető, hogy valószínűleg a Q2-nél kisebb modellel egyelőre nem számolhatunk a márka palettáján. A nagy crossover őrület közepette ezen persze nem lepődünk meg, és ha lesz is elektromos kiskategóriás autója az Audinak a jövőben, jó eséllyel az is inkább egy emelt modell lesz majd.

Az Audi döntése egyébként több szempontból is érthető, hiszen amellett, hogy a szigorodó normákkal pénzügyileg nem lesz nyereséges az A1, az eladásai is folyamatosan csökkentek az elmúlt években. Duesmann úr egyébként azt is hozzátette, hogy 2030-ra a belső égésű erőforrások aránya az Audi eladásain belül Európában mindössze 20%-ra csökken majd. Mindenesetre az elektromobilitás térhódításával és a szigorodó normákkal meg fog változni a márkák kínálata, és úgy tűnik, hogy az A1 ennek esik áldozatul.