Ugyan a legtöbb autógyártó gőzerővel ráállt az elektromos modellek fejlesztésére, ez nem jelenti azt, hogy ne lennének kétségeik azzal kapcsolatban, hogy mi sül ki majd ebből a szigorú szabályozásból, amit az Európai Unió kíván bevezetni, ezzel kényszerítve a márkákat a teljes átállásra. A Stellantis egyik vezető szakembere például most arról fejtette ki a véleményét, hogy amennyiben nem tudják lényegesen olcsóbbá tenni az elektromos autókat, az átállással összeomolhat az újautó piac.
Arnaud Deboeuf, a Stellantis gyártási igazgatója mondta ezt, kifejtve, hogy hatalmas kihívás a gyártók számára leszorítani a villanyos modellek árát, ugyanakkor valamit muszáj lesz tenniük, ugyanis az emberek vásárlókedvét alaposan elveszik ezek a magas összegek. A Stellantis célja egyébként, hogy 40 százalékkal lejjebb szorítsa a villanyos modelljeinek árát – persze arányaiban, nem összességében.
Ezt egyébként úgy szeretnék elérni, hogy néhány alkatrészt önmaguk is elkezdenének előállítani, ezzel kényszerítve a beszállítókat arra, hogy alacsonyabban adják saját termékeiket. Persze sokan a technológia fejlődése és a növekvő termelés hatására biztosak benne, hogy maguktól is lejjebb mennek majd az árak, és erre van is esély, ám kérdéses, hogy ez elegendő mértékű lesz-e.
Mindezt ráadásul az is veszélybe sodorhatja, hogy 2024 és 2027 között a beszállítók az Ázsiai piacokra koncentrálhatnak majd, így a nyugaton hiány léphet fel kínálati oldalon az akkumulátorok gyártásához szükséges nyersanyagokból – ez egyébként úgy általánosságban is igaz lehet majd a kicsit távolabbi jövőben. Mindenesetre kíváncsian várjuk, hogy mit hoz a jövő, és bár az elektromos átállás egyre inkább visszafordíthatatlannak tűnik, mégis talán csak egy dologban lehetünk biztosak: abban, hogy semmi sem biztos.