Noha talán pont a kisbuszok és furgonok kategóriája az, ahol nemcsak irracionálisnak tűnik az elektromos hajtásláncok erőltetése – persze mindig találni olyan szűk felhasználói kört, akik számára ez is hasznos lehet –, de a lehető legkevésbé hatékonyak is ezek a rendszerek. Ennek ellenére mégis sorra mutatkoznak be a villanyos áru- és személyszállító modellek, és ezek közül igen kevés az, amelyik dedikáltan ilyennek készült. Ezúttal a Renault készítette el a Trafic E-Tech Electric kivitelt, amely egyelőre csak áruszállítóként elérhető.
A franciák nem gondolták túl a dolgot, hiszen külcsínt tekintve szinte semmi nem különbözteti meg a villanyos kivitelt a normál változatoktól – ez persze nem meglepő, hiszen a szegmensben több más gyártó sem fektetett erre túl nagy hangsúlyt. Az autó kétféle hosszúsággal (5080 és 5480 mm) és kétféle magassággal (1967 és 2498 mm) érhető el. A raktér előbbiek függvényében 5,8 és 8,9 köbméter között változik.
Többféle verzióban is elérhető, de kifejezetten személyszállítóként még nem
Ami a hajtásláncot illeti, gyakorlatilag egy az egyben a nagytestvér Masterből érkezik az elektromos rendszer, így a 122 lóerős erőforrást egy 54 kWh-s akkumulátor táplálja, ami papíron 240 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé – ne legyenek azonban kétségeink afelől, hogy a valóságban ez jóval kevesebb, és rosszabb esetben akár alig több mint 100 kilométerről beszélhetünk. A terhelhetőség és a vontatási kapacitás egyébként rendben van, hiszen sorrendben 1,1 tonnáról és 750 kilogrammról beszélhetünk.
Minden fronton kínálnak már elektromos verziót
A töltési lehetőségek sem rosszak: váltóáramról 7 vagy 22 kW-tal lehet táplálni az autót, míg egyenáramról opciósan akár 50 kW-tot is fel tud venni az akku. Az elektromos verzió ára minden bizonnyal igen borsos lesz, ahogyan a legtöbb hasonló modellé, ami a korlátozott használhatóság mellett igen szűk körben teheti majd vonzóvá és hasznossá a villanyos kivitelt.