Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Úgy tűnik, az autóipari válság leküzdésére az egyik legjobb módszer a stratégiai szövetség, hiszen a technológia közös használata és a tevékenységek összehangolása révén nagymértékű költségcsökkentést lehet elérni. Ennek jegyében a Volkswagen és a Suzuki után ezúttal a Renault-Nissan és a Daimler lesznek puszipajtások.

Bár hivatalos közleményben még nem nyilatkoztak, a két fél, Carlos Ghosn, a Renault feje és Dr. Dieter Zetsche, a Daimler konszern vezetője a holnapi nap folyamán Brüsszelben együtt tárgyalnak a két márka jövőjéről, és bejelentésre is készülnek.
 
A Wall Streer Journal forrása szerint a Renault és a Nissan is 3-4 százaléknyi részesedést vásárol a Daimlerben, míg a másik fél a kereszttulajdonlás megvalósítása érdekében ugyanekkora, vagy még nagyobb részt szerez meg.
 
A két konszern együttműködése egyrészt a K+F tevékenység közös elvégzésére (például hibrid, elektromos és alternatív üzemanyagot felhasználó hajtáslánc fejlesztése, költségcsökkentés, illetve közös kisautó-platform létrehozása), valamint a jelenlegi technológiai tudás részleges megosztására vonatkozik. Így például még az is előfordulhat, hogy Mercedes motorokat kap a Nissan luxusmárkája, az Infiniti, bár ez tekintve mindkét márka büszkeségét és önmagával szembeni elkötelezettségét, számunkra egyelőre csak erős spekulációnak tűnik.