Ma délelőtt hullott le a lepel a Bentley Mulliner Bacalarról - Genf helyett Crewe-ban. A világ legrégebbi egyedi karosszéria-építője a kompromisszummentes luxust adó kétüléses kabrióval tért vissza az iparágba. A Bentley Mulliner története egészen az 1500-as évekig nyúlik vissza, az eredetileg szíjgyártással foglalkozó manufaktúra az 1700-as évek második felében már luxuskategóriás hintók készítésével szerzett magának hírnevet.

A Bentley Mulliner Bacalar összesen 12 darabos „szériában” készül: az egyedi igények alapján kézműves módszerekkel állítják talpra minden egyes példányát. A formaterv a díjnyertes EXP 100 GT tanulmány génjeit örökölte.

Szívhez szóló formák, reménytelen egyediséggel

A műszerfal, a középkonzol és az ajtók kialakításuknál fogva szinte összefolynak, a motívum ráadásul az ülések mögött is folytatódik.Az anyaghasználat túlmutat a hétköznapi emberek képzeletén, így például a fényezés rizshéj hamu hozzáadásával készített festékanyaga biztosítja a fenntarthatóságot, illetve eredeti brit gyapjúval gazdagon ellátott beltér kényezteti a bent ülőket. Az ötezer évig tőzeg lápokban rejtőző uszadékfákat Kelet Angliában termelik ki – így a fa jellegzetes fekete színe nem pácolásnak, hanem a természetnek köszönhető.

Íme, egy példa, de egyébként olyan lesz, amilyennek akarjuk

A „hétköznapi” Bentley-k és a Mulliner szériás kivitelek közötti különbséget talán a két cég mottója fejezi ki legtömörebben: „Légy rendkívüli” és „A rendkívüliségen is túl” – így szólnak a jelmondatok.

A Bacalar fölényes menetteljesítményeit a 660 lóerős, hatliteres W12-esnek köszönheti, 900 Nm-es nyomatéka négy keréken keresztül vihető át az úttestre. Ennek eredményeképpen csupán 3,5 másodpercig tart a 0-100-as sprint, a végsebesség pedig 322 km/h.

Még több érzelmes kép a galériában

Könnyű beleszeretni, de hiába: a tizenkét példánynak már annak ellenére találtak gazdát, hogy minden egyes modell nagyjából nettó félmilliárd forintot kóstált.