A Nürburgring Nordschleife 20,8 kilométer hosszú aszfaltcsíkja nem csupán legendás versenypálya, hanem évek óta az utcai autók nem hivatalos mérőpontja is, ahol szinte minden gyártó megfuttatja portékájával a legpengébb kört. A sportmodellek mellett immáron a villanyautók is tiszteletüket teszik a zöld pokolban, ahol ezúttal a Porsche Taycan Turbo S mutatta meg képességeit.

A Porsche elektromos kupéja számára nem újdonság a legendás pálya, hiszen még a 2019-es bemutatkozása előtt rekord időt futott7 perc 42 másodperces eredményével, amikor is Lars Kern dirigálta a végfázisú prototípust. A zuffenhauseniek büszkeségét aztán 2021-ben taszította le a trónról a Tesla Model S Plaid, amely 7 perc 35 szekundumos kört futott – ezúttal a Turbo S kiadással vett revansot a német márka.

A Porsche az aktuális elektromos rekorder

Az alany nem egy szimpla Porsche Taycan Turbo S volt, hiszen a csomag részét képezte az új teljesítményorientált csomag és a Dynamic Chassis Control (PDCC) is. Egyedül a versenyülés és a bukókeret számított plusznak, minden más tekintetben teljesen gyári volt a rekord visszavételét megcélzó egyed, amelyet ugyanúgy Lars Kern vezetett a kísérletkor, mint az eredeti rekordnál.

A gyakorlott pilóta és a potens elektromos sportautó párosa pedig hozta is az eredményt, hiszen 7 perc 33 másodperc alatt futott végig a 20,8 kilométeres versenypályán. A sportcsomag egyébként Pirelli P Zero Corsa abroncsokkal szerelt 21 hüvelykes felniket, valamint frissített szoftverrel rendelkező Porsche 4D Chassis Control rendszert tartalmaz. A pakk a Porsche Tequipmenten keresztül érhető el, egyelőre Németországban.