Az autózás szerelmesei minden bizonnyal ismerik Ken Block nevét, aki látványosabbnál látványosabb videókban mutatja meg, hogyan lehet egészen művészi szintre emelni a driftelést. Aki már a kezdetektől fogva követi az amerikai versenyző munkásságát, az tudja, hogy a kezdeti Subarus időszak után Fordra váltott, és sokáig, sokféle Ford modellel szórakoztatta a közönségét. Nemrég azonban átigazolt az Audihoz, és ennek örömére meg is kapta az első játékszerét, amely talán kevésbé mókás, mint néhány korábbi Fordja, sokaknak mégis jóval közelebb állhat a szívéhez – íme, az S1 E-Tron quattro Hoonitron.

A négykarikás újdonság egészen máshogyan lenyűgöző, mint Block korábbi autója, amely ellentmondásosságával nyűgözte le a nagyközönséget – hiszen egy 1977-es Ford F-150 pickup alapjait használta fel –, hiszen a legendás Audi Sport quattro S1-hez nyúlik vissza. Az újdonságon rengeteg részlet köszön vissza a legendás, sokak rajongását élvező versenyautóról – amely egyébként a Pikes Peaken szállt harcba –, mint például az egészen meghökkentő első szárny és az óriási hátsó légterelő, de a hátsó kerékjárati ívek légbeömlői és a C-oszlop formája is igyekszik visszautalni az elődre.

Kivételesen látványos lett az újdonság - galéria

Az összkép természetesen egészen lenyűgöző lett, és bár pontos adatok egyelőre sajnos nem árultak el a négykarikások, ne legyenek kétségeink afelől, hogy egészen kivételes teljesítménnyel áldották meg a mérnökök. Azt persze mondanunk sem kell, hogy tisztán elektromos modellről van szó, amely mind a négy kerekét hajtja, és mivel a hatótáv esetében kevésbé lényeges szempont, így talán a tömegét is sikerült viszonylag alacsonyan tartani egy kisebb akkuval – bár a hatalmas teljesítmény kiszolgálása érdekében túl kicsi nem lehet az az akkucsomag.

Az S1 Hoonitron már működőképes, és az első teszteken Blockot le is nyűgözte az autó, de azért még közel sincsen kész. Mindenesetre ezzel a négykerekűvel száguldozik majd a drifter legújabb videójában, ami az Electrikhana címet kapja. Az Audinál egyébként olyannyira izgatottak voltak a projekt kapcsán, hogy az eredetileg akár egy évig is eltartó folyamatokat négy hét alatt zavarták le, így az első skiccekből négy hét múlva már egy életnagyságú modellt faragtak, kihagyva ezzel a köztes lépéseket, amikor kisebb, méretarányos maketteken hasonlítgatják a különböző verziókat – persze a működőképesség csak ezután következett.

Hamarosan láthatjuk majd őket együtt száguldozni - galéria

Akit részletesebben is érdekelnek a tervezés részletei, annak érdemes megnéznie az alábbi videót is, amiben azt örökítették meg, amikor Ken Block először csodálhatta meg az életnagyságú modellt – és persze az Audi mérnökei alaposan bevezették az amerikai versenyzőt a részletekbe. Mindenesetre alig várjuk már, hogy láthassuk a driftert száguldozni az új, négykarikás játékszerével.