A Lexus – vagyis tulajdonképpen a Toyota – szeret kalandozni a mobilitás világában. Általában Toyota márkanév alatt teszik mindezt, de ezúttal a Lexus égisze alatt készítettek el a japánok egy egyedi kis terepjárót, amely olyan távol áll a prémiummárka világától, amennyire csak lehet, ráadásul a belső égésű motorját sem benzin, hanem hidrogén hajtja.

A Lexus mérnökei igyekeztek a márka legjellemzőbb vonásait átültetni a különleges kis szerkezetre, így például az orsó formájú orrelem, az L-alakot formázó fényszórók vagy éppen a hátsó Lexus felirat mind-mind igyekszik a japán sorozatgyártású modelljeit idézni. A 3120 mm hosszú, 1725 mm széles és 1800 mm magas jármű a szabadon lévő felfüggesztéseivel igen látványos kis jelenség.

Hidrogén hajtja a belső égésű motorját - galéria

A Lexus elmondása szerint belül is igyekeztek a márka Tazuna filozófiáját követni, de a néhány helyen bőrrel beborított felületeket leszámítva azért elég elfogultnak kell lennünk ahhoz, hogy bele tudjuk látni a márka modelljeinek jellemvonásait. Mindenesetre a maga kategóriájában kétségtelenül kiemelkedő tud lenni az új koncepció.

A legizgalmasabb azonban mégis a hajtáslánca lehet, bár sokat nem árultak el róla a gyáriak. Egy egyliteres egységről van szó, aminek a működési elve a normál benzinesekéhez nagyon hasonló, ám üzemanyagként hidrogént használ fel, pont mint az üzemanyagcellás elektromos autók. Míg utóbbiakban a hidrogénből elektromosságot állít elő a rendszer, és azzal hajtja a villanymotorokat, a Toyota már régóta foglalkozik azzal a lehetőséggel is, hogy normál belső égésű erőforrásokba is hidrogént tankol, így megőrizve például a szeretett motorhangot és a benzinesek karakterisztikájának sok más pozitívumát.

Vannak finom bőrborítások, de azért inkább csak a logó miatt Lexus

Ehhez pedig amellett, hogy a benzintank mellett egy hidrogéntankot kell beépíteni az autóba, az üzemanyag-ellátási és befecskendezési rendszert is át kell alakítani. Ezeket leszámítva azonban meglepően nagy az egyezés a sima benzinesekkel. Ráadásul a hidrogén égése jóval gyorsabb, így a reakciók is jobbak lesznek. A pontos teljesítményt sajnos nem árulták el a gyáriak, de talán nem is lényeges, hiszen biztosak lehetünk benne, hogy a ROV koncepcióval nem találkozhatunk majd sorozatgyártásban.