Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Elsőre a külső elemeken talán fel sem tűnik, de felfrissült a Kecskeméten is gyártott Mercedes-Benz B-osztály. A kompakt egyterű az erősödő konkurenciával veszi fel a kesztyűt számos kisebb újdonsággal, valamint egy elektromos hajtáslánccal.

Oldalról csak az AMG csomag újdonságKívülről az enyhén megnövelt légbeömlők, némi króm és az óvatos kezekkel módosított hátsó lámpatest árulkodik szakavatott szemek számára a B-osztály frissítéséről. Emellett az opcionális, eltérő megjelenésű, LED High Performance fényszórórendszer elérhetősége módosíthat a megjelenésen, amelyet a fényképeken vörös színben pompázó modell által viselt sportcsomaggal lehet feldobni.

Dízel + összkerékhajtás - ilyen kombináció eddig még nem volt

Nagyobb kijelző, okosabb rendszerekBelül az immár 8 colosra hízott központi kijelző megkapta a Mercedes-Benz legújabb rendszerét, a belső hangulatvilágítást immár 12 színben szabhatjuk személyre és kulcsnélküli rendszert is kérhetünk. A biztonsági rendszerek közül az ütközést megakadályozó érzékelők már 60 és 200 km/h mögött működnek, részlegesen önálló, autonóm fékezést lehetővé téve. Emellett az éberségfigyelő ötfokozatú skálán tájékoztatja a vezetőt a pihenés idejéről. A Mercedes connect me szolgáltatásával az autón belülről könnyen elérhetőek a különböző szolgáltatások, például az assistance vagy a vészhívás.

A motorkínálaton nem változtattak jelentősen a gyáriak, igaz, a négy dízel és a négy benzines nem is igényelt sok bővítést. Az újdonságot a B 200 CDI 4Matic jelenti, amely az összkerékhajtást 136 lóerős öngyulladós erőforrással is kombinálhatóvá teszi. A gázzal működő B 200 és az elektromos B-osztály megjelenése jelenti a nagy újdonságot: ezek forgalmazása novembertől kezdődik.

Az elektromos változat premierje jelenti a nagy újdonságot

Utóbbi nem fukarkodik a teljesítménnyel: az elektromotoros kivitel rögtön 180 lóerőt és 340 Nm nyomatékot ad a vezető kezébe, 7,9 másodperces 0-100-as sprintet lehetővé téve. Az egyetlen előremeneteli fokozat meglehetősen hosszú, amit a 160 km/h-s végsebesség is bizonyít. Ennek ellenére a 28 kWh-s lítium-ion akkumulátor csomag vegyes felhasználás mellett mindössze 137 kilométeres hatótávot szavatol, amely kissé sovány egy hosszabb utakra termett modell esetében. A teljes feltöltés hagyományos konnektorról 3 és fél órát vesz igénybe, de ebből az első két órában már 96 kilométernyi elektron belecsordul az akkucsomagba (a teljes töltési idő 57 százaléka alatt a töltés 70 százalékos szintet ér el).

Izgalmas dinamika, ám szerény hatótáv

Míg a különleges hajtásláncokra még várni kell, az aktualizált B-osztály már rendelhető, ezzel fokozva a konkurenciát az újonnan érkezett BMW 2-es Active Touer-rel szemben. Az alapárak vélhetően nem változnak, így listaáron 7 millió forinttól lehet elérni a frissített B-osztályt is, amelyhez már a 4 év vagy 120 ezer kilométeres garanciális perióduson belüli szervizek is járnak.