Noha hazánkba kevés amerikai autós esemény, hír jut el, semmiképp sem szaladhatunk el szó nélkül az új Corvette Z06 mellett – a Chevrolet büszkesége a modell nyolcadik generációjának első nagyteljestményű verziója és egyben az első középmotoros Z06 a típus történetében.
Persze a sima, orrmotoros kupé is kapott Z06 verziót, ám érthető módon a középmotoros számít ezúttal nagy durranásnak. A nagyteljesítményű csomag szokás szerint nem csupán a motorra, hanem az aerodinamikára is vonatkozik.
Ízig-vérig szuperautó a Corvette Z06, brutálisan erős szívómotorral
Az amerikaiak tudják, hogy az igazán odavágós élményhez sem feltétlen turbó, csak sok-sok köbcenti szükséges: a géptető alatt 5,5 literes V8-as bújik meg, amely bizony 8600 1/percig engedi elszabadulni a fordulatszámmérőt. A csúcsteljesítmény ekkor 670 lóerő, míg a maximális forgatónyomaték 623 Nm. Az LT6 jelzésű nyolchengeres természetesen két felülfekvő vezérműtengellyel rendelkezik, ami kiválóan alkalmas a célhoz.
„Az új Corvette Z06 egyet jelent az amerikai szuperautó fogalmával. Különleges formatervével és a középmotoros verzió által bemutatott hihetetlen dinamizmusával kifinomult, mégis potens, kompromisszummentes pályaautó, világszintű teljestménnyel” – mondta az újdonságról Mark Reuss, a GM első embere.
Ahhoz, hogy a pályahasználathoz is alkalmas legyen, a versenyzésben megszokott szárazkarteres olajozás adott itt is, mi több, az erőforrást a C8.R program keretein belül világszerte tesztelték már. A blokk teljes egészében alumíniumból készül és a furatátmérő tekintetében ugyanúgy 111,76 mm-t alkalmaztak a szakemberek, mint a kisblokkos Chevy motoroknál. Az új kétvezértengelyes hengerfej CNC technológiával kerül legyártásra. A fedél pedig jellegzetes módon piros fényezést kap.
Hogy mennyire különleges és igényes mérnöki munka a V8-as, azt továbbá a kovácsolt alumínium dugattyúk és a kovácsolt titán hajtórudak is remekül példázzák. Az aktív szívósor két 87 mm-es pillangószelepen szippantja magába a levegőt, a kipufogógáz pedig gáztöltésű szelepek mellett egy igényesen kialakított 4-2-1 leömlőn távozik a hangtompítók felé. A motorhoz nyolcgangos duplakuplungos váltó csatlakozik, módosított áttételekkel persze.
Irigykedve tekintünk az amerikai autópiacra
Az alapmodelltől egyébként látványban is jól elkülönül a Z06, hiszen a módosított elemeken túl mokányabb sárvédők adnak keretet a 9,4 centivel megnövelt nyomtávú futóműveknek, valamint a méretesebb kerekeknek. Elöl 275/30ZR20, hátul 345/25ZR21 méretű Michelin abroncsok feszülnek a felniken. Alapáron a Chevy PilotSport 4S papucsokkal szereli a Corvette Z06-ot, de opcionálisan fókuszáltabb Sport Cup 2 gumikat is kérhetnek a vevők.
Az extra szélesség és a C8.R ihletésű front eredményeként sokkal több levegő jut a középső traktusba, ennek köszönhetően a nyolchengeres hűtése optimálisabb, mi több, a fékek és a váltó is több szellőt kap az aerodinamikai csomagnak hála. Alapáron jár az első és hátsó légterelő idom, amelyek 165,5 kg leszorítóerőt termelnek 300 km/h-nál. Ám ez nem minden, az opcionális szénszálas csomag még komolyabb aerodanimkát szavatol, ráadásul általa könnyebbé is válik a gépezet.