A Lamborghini Huracan utódlása réges rég szóbeszéd tárgya, ám Sant'Agata Bolognese mellett érthető módon lassan őrölnek a malmok. Ám ezúttal már temérdek információval és a hivatalos bejelentéssel szolgálhatunk: itt a Temeario, méghozzá összkerékhajtással, V8-as plug-in hibrid hajtáslánccal és nem kevesebb, mint 920 lóerővel.

A 2013-ban a Gallargo utódaként bemutatkozott Huracan tehát 11 évet követően köszön el. Az autózás világa pedig ennyi idő alatt veszedelmesen sokat tud változni, így nem csoda, hogy a modellváltás során nem csak a küllemet illetően, hanem a technikában is ég és föld szintű különbségek vannak. A korábbi V10-essel szemben a három motoros V8 PHEV 45 százalékkal lett erősebb.

Ütős lett a formaterv, ehhez nem fér kétség

A technikával kezdünk tehát rögtön: érthető, hogy a Lamborghini is kényszer alatt volt az emisszió csökkentése miatt, ám mindeközben az olaszok a teljesítményt is szerették volna feljebb lőni, így csakis egy jól összerakott, potens plug-in hibrid hajtás jöhetett szóba. A cél, hogy valamilyen szintű elektromos hajtás legyen a teljes portfólióra kiterjesztve. Noha mások, így a Ferrari is ezen az úton haladva kevésbé pörgős benzineseket termelt ki, a "Lambó" nem esett ebbe a hibába.

A Huracan 5,2 literes V10-esét búcsúztatva ezúttal már egy ugyancsak V-elrendezésű nyolchengeres motort pattintott a két ülés mögő, méghozzá négyliteres lökettérfogattal. Ez az erőforrás a VW konszerntől származó térforgattyús, azaz crossplane V8 alapjaira épül, ám az olaszok azért a biztonság kedvéért alaposan átdolgozták a két turbóval is szerelt blokkot, amely az Urushoz hasonlóan itt is hot-vee elrendezést kapott.

Oldalról néz ki talán a legjobban az újdonság

Utóbbi azt jelenti, hogy a feltöltők a V motor közepén, felül kapnak helyet, kompakt és több szempontból előnyös megoldásként. Ráadásul a Temeario esetében a térforgattyús megoldást síkforgattyús geometria váltotta fel, ami sokkal jobban illik a szuperautós miliőhöz, és többek között ez a megoldás teszi lehetővé, hogy igen magas fordulatokon trombitáljon a nyolc henger: nem kevesebb mint 10.000 1/perc-nél jön el a piros zóna. Az L411 kódú V8 egyébként 90 mm-es furatot és 78,5 mm-es löketet kapott - a rövidlöketű konfiguráció ugyancsak a pörgős karaktert fokozza.

Ehhez jön persze temérdek olyan megoldás, amit javarészt a motorsport legfelsőbb kategóriáiban láthatunk csak. A forgattyús tengely öntött alumínium, a hajtórudak pedig titánból készültek. A szelepvezetőket DLC (Diamond Like Carbon - gyémántszerű karbon szabad fordításban) alkotja, ami 11.000 1/percig szavatolja a megfelelő működést.

Az utastér inkább a megszokottakat hozza, de így is remek a hangulata

A belsőégésű 800 lóerőt tud összesen a csúcstechnikának köszönhetően, mindezt 9000 és 9750 között. Ez már önmagában is jóval több, mint a Huracan 8000-nél 640 lovat leadó V10-ese, miközben a korábbi 600 Nm helyett ezúttal 730 Nm-es nyomatékmaximumról beszélhetünk. Na és ehhez jön még a három villanymotor, egyenként 150 lóerővel - jelentős részt vállalva a nyomatékvektorozási képességből.

Az összerekes modell városban elsőkerékhajtással, tisztán villannyal is képes haladni. Két villanymotor hajtja tehát a két első kereket, a harmadik elektromos gép pedig a V8 és a nyolcgangos váltó között kapott helyet. Ez az elektromotor helyettesíti egyébiránt az önindítót is, és a maga 300 Nm-es nyomatékával a turbólyuk csökkentésében is aktív szerepet kap.

Csúcstechnológiával töltötték meg

Az összteljesítmény 920 lóerő, így bőven rákínál az olasz újdonság a kategóriatársakra, hiszen a Ferrari 296 GTB 830 lovat tud, míg a McLaren Artura 680, a 750S 750 lóerős. Persze a teljesítmény önmagában nem minden, hozzátartozik a történethez, hogy a Temerario nem lett könnyű. A sportmodell 1690 kg, így 2,5 mázsával több, mint az előd Huracan LP640 Evo volt, de az említett Ferrarira is 220 kilót kínál rá.

Ennek ellenére nagyon is potens lett a végeredmény, hiszen 2,7 szekundum alatt megvan a 0-100, ami 0,2 másodperces javulást jelent, ráadásul az előd 325 km/h végsebessége helyett itt 343 km/h áll. Egyedül a 100-0 féktáv változott kicsit kedvezőtlenül, hiszen 10 centit romlott az új modell az elődhöz viszonyítva, kerek 32 méterrel.

A V8-ast három villanymotor segíti

A technikán túl persze a dizájnt sem hagyhatjuk szó nélkül, ami ugyancsak erőssége lett a Temerariónak. A klasszikus Lamborghini elemek megmaradtak, azonban vadonatúj, izgalmas fénydiizjánt és kifejezetten penge kiállást kapott. A Temerario alumínium térvázra épül, tengelytávolsága 2685 mm, így szignifikánsan kisebb, mint a nála tengelytáv tekintetében 121 mm-rel hosszabb Revuelto. Persze a Huracanhoz képest nőtt az újdonság, a Lamborghini kiemeli, hogy az utastér is tágasabbá vált.

A műszerfal esetében a Lamborghininél már látott, háromkijelzős felállás tapasztalható ezúttal is, persze konfigurálható megjelenítési formátummal. A digitális óracsoport mellé álló formátumú központi érintőpanel társul, az indítógomb pedig egy vörös fedél alá, a középkonzolra került. A vevők majdan négyféle vezetői mód közül választhatnak: Citta, Strada, Sport Corsa, és Corsa Plus. Van ezen túl drift mód is.

Túlszárnyalja a szuperautós magasságokat

Na és korunk kívánalmainak megfelelően egyebeket is kapunk: aki YouTube csatornáját Temerariós videókkal dobná fel, annak jól jön majd a háromkamerás rendszer, amely az utat, a sofőrt és az utast is veszi. Logolja az autó a telemetriát is persze, ami világszerte 150 versenypályát ismer, és akár az Apple Watch szívritmus adatait is figyelembe tudja venni.

Az elektromos képességek persze korlátozottak, hiszen az akkucsomag mindössze 3,8 kWh lett, jól mutatva, hogy itt nem elsősorban a tisztán villanyos kilométereken, hanem mindinkább az erőnövelésen volt a fókusz. A modell 3,5 km-t tud megtenni tele akkuval, ami valóban jelképes inkább.

Méltó utódot kapott a Huracan

A látott Temerario csupán a kezdet, természetesen lesz nyitott Spyder változat is, ráadásul a Revueltóval megkezdett módszer szerint az LP kód már elmarad a megnevezésből. A későbbiekben versenypályás használatra összpontosító, további kiadások is várhatóak. A Lamborghini ugyancsak később Allegerita néven 12,7 kg-os csökkenést adó karbon csomagot is elérhetővé tesz, amely a kiegészítő idomok révén lényeges pluszt ad leszorítóerőben. A Lightweight Pack pedig további 25 kilós fogyást tesz lehetővé.