A McLaren legújabb fejlesztése, az MP4-12C névre keresztelt szuper autó olyan riválisokkal kívánja felvenni a versenyt, mint például a Ferrari 458 Italia vagy a Mercedes SLS AMG (további vetélytársak többek között: Porsche 911 Turbo, Lamborghini Gallardo LP560-4). Ezt a célt az MP4 feltehetőleg el is tudja majd érni, hiszen könnyebb, környezetkímélőbb, takarékosabb, és mindezek mellett erősebb is ellenfeleinél. A britek büszkesége csak a jövő év elején kerül majd a szigetországi szalonokba.
2011-től lehet majd megvásárolniAz MP4 a fejlesztések utolsó szakaszába érkezett: jóformán már csak az építési munkálatok vannak hátra, melyeket a McLaren gyártási központjában végeznek a szakemberek; ott, ahol a 2011 elejétől megvásárolható négykerekűek is épülnek majd. Ennek ellenére a kezdeti példányokat a McLaren műszaki központjában szerelik össze, még az idei év vége felé. A gyártó ígéretei szerint a jármű csúcsváltozata Angliában nem kerül majd többe 175.000 angol fontnál (azaz körülbelül 52 millió forintnál), de már 125.000 fonttól (azaz körülbelül 37 millió forinttól) hozzá lehet majd jutni.
600 lóerő sok mindenre elég lehet...Az újdonsült McLaren motorházában egy 3,8 literes V8-as benzines egység teljesít majd szolgálatot, melyet két turbó is lélegeztet a megfelelő dinamizmus elérése érdekében. A motor egyébként kereken 600 lóerős teljesítménnyel és 600 Newtonméteres csúcsnyomatékkal büszkélkedhet. Az elektronika 8.500-as percenkénti főtengelyfordulatnál szabályozza le az erőforrást. A pörgős egység maximális teljesítményét 7000-es fordulatnál adja le, a nyomaték csúcsértéke pedig már 3000-től a sofőr rendelkezésére áll (a maximális nyomaték 80 %-a a 2000-6500-ig terjedő tartományban is jelen van). Összehasonlításképp: a Ferrari 458 Italia 570, míg a stuttgartiak SLS AMG-je 571 lóerős. A McLaren ígéretei szerint autójuk széndioxid kibocsátása a 300 g/km-es érték alatt tud majd maradni, ellenben az olaszok 458-as modelljének 307, illetve a Mercedes SLS 314 g/km-es értékével.
A motor bődületes erejét egy hétsebességes, duplakuplungos automataváltó (SSG) hivatott a hátsó kerekek felé terelni. A kormány mögött található alumínium váltófülek kialakítását a Forma 1 ihlette, így azok természetesen – a könnyebb kezelhetőség érdekében - együtt is mozognak a volánnal. Az MP4-ben ülve három konfiguráció közül lehet választani: ezek a normál, a sport és a versenypálya mód. Utóbbi két különböző beállítási lehetőséggel variálható majd, az egyik a H (Handling, azaz kezelhetőség), a másik pedig a P (Powertrain, azaz erőátvitel). Előbbi szerepe a kormányzás nehézségének, a menetstabilizáló berendezésnek és a felfüggesztéseknek állíthatósága, míg utóbbi a gázreakció, motor-karakterisztika és váltási idők hármasért felel.
Az autó "magja" szénszálból készülAz autó magját képező pilótafülke szénszálas összetételű a súlycsökkentés érdekében. A McLaren mérnökei szerint a jármű üres tömege nem éri el az 1300 kilogrammot, mivel ahol csak tudnak, olyan anyagokkal dolgoznak – legyen szó a fékekről, vezetékekről vagy a karosszériáról -, melyek elősegítik a négykerekű könnyebbé tételét. Az angol gyártó azt állítja, hogy üdvöskéjük még megtankolva is kevesebbet fog nyomni a mérlegen a 458-as Ferrari 1485, illetve az SLS 1620 kg-os tömegénél.
Az MP4 4507 milliméteres hosszúságával, 1908 mm-es szélességével és 1199 mm-es magasságával, illetve 2670 milliméteres tengelytávjával mindkét előzőleg említett riválisánál szerényebb méretű. A McLaren ennek ellenére azt ígéri, hogy autójuk a kategória legjobbja lesz a belső komfortot, a funkcionalitást és a helykínálatot tekintve (a négykerekű mellesleg 7 colos érintőképernyős rendszerrel, valamint Wi-Fi-vel is rendelhető majd, de további ínyencségek is lesznek az extralistán).
Az angolok kétülésesét 43:57 arányú súlyelosztás jellemzi. A wokingi székhelyű gyártó szerint azért jobb így a kialakítás az 50:50-es verzióhoz képest, mert egy ilyen középmotoros autónál ez a beállítás jobban segít a normál esetben fellépő alulkormányzottság leredukálásában.
A fejlesztések és a dizájn kialakításának nagy részét olyan alkalmazottak végezték, akik egyébként a McLaren F1-es versenycsapatának állományát erősítik. A formatervezők az autó vonalainak megrajzolásánál nem csak a szépséget tartották szem előtt, hanem a kimagasló aerodinamikai jellemzőkre is figyeltek, aminek érdekében a gyártó igénybe vette a szélcsatorna, és az F1 szimulátor biztosította lehetőségeket egyaránt. Az eredmény önmagáért beszél; a McLaren MP4-12C számos, a Forma 1-ből ismert elektronikai rendszer olvasztótégelyévé vált.