2021-ben startol az újragondolt Le Mans sorozat, amely immáron az évek óta megszokott prototípusok helyett hiperautók ringbe küldésével próbál izgalmasabb versenyt a rajongók elé tárni. Épp emiatt nem meglepő módon egyre több gyártó száll be a „buliba” és a hírek szerint a Porsche is új csúcsmodellt élesít, méghozzá Forma-1 technikával.

Bármennyire is lenyűgöző koncepciót ismerhettünk meg a 918 Spyder személyében, a zuffenhauseniek hibrid hipermodellje felett eljárt az idő és az egyre hevesebb konkurenciát elnézve érthető, hogy a németek lépni akarnak, ám a hírek szerint egyelőre még maguk sem tudják, pontosan melyik irányba induljanak. A 918 utódjaként ugyanis felmerült a teljesen elektromos konfiguráció, ám a hibrid hajtás is benne van a pakliban.

A Porsche eredetileg a Formula E sorozatban szereplő versenyautó teljesítményén túlmutató képességű, tisztán elektromos hiperautót akart életre hívni, ám a tanulmányok egyértelművé tették a német márka számára, hogy az akkumulátortechnológia még nem áll olyan szinten, hogy maradéktalanul kiszolgálhasson egy efféle csúcsmodellt. Emiatt hajlanak jobban arra, hogy konnektorról is tölthető hibrid hajtással élesítsék az új csúcsmodellt.

Ehhez pedig szükség van egy igazán potens és egyben izgalmas belsőégésű motorra, amit leginkább az F1 technológia képes megtestesíteni. Fritz Enzinger, a Porsche motorsportokkal foglalkozó részlegének vezetője elmondta, hogy a Le Mans-i versenyzéstől való visszavonulás és az LMP1-es autó nyugdíjazása mintegy 40 fős mérnökgárdányi kapacitást szabadított fel, aki 2017-ben a Forma-1-be való visszatéréshez való felkészülés feladatát kapták meg.

A szakemberek egy hathengeres hibrid versenyhajtás megtervezésének megbízatását kapták, azonban a Formula E miatt a Porsche feladta időközben az F1-es törekvéseket, ám a biztonság kedvéért a motorfejlesztést nem kaszálták el a németek. Enzinger elmondta, hogy az F1-es erőforrás egyszerűsített, robusztusabb, azaz utcai használatra is a alkalmas verziója megfelelő lenne egy hiperautó gyomrába. Az egyszerűsítést nagy vonalakban a kipufogógázok hőenergiáját hasznosító MGU-H elhagyása jelenti esetünkben.

„A 2017-es esztendő végén azt kaptuk feladatul, hogy nagy hatásfokú, hathengeres motort fejlesszünk az LMP1-es visszavonulás ellenére, ráadásul nem csupán papíron, hanem a gyártásig folytatva a fejlesztést. Ez a hathengeres erőforrás már készen van és a tesztpadon fut” – tette hozzá a részlegvezető. Amennyiben a projekt folytatódik és beteljesedik, úgy a Mercedes-AMG Project One kaphat egy vérbeli ellenfelet.