Úgy tűnik a Kia nem lassít: azok után, hogy múlt héten már hazánkban is kipróbálhattuk három újdonságukat, Párizsra is keményen készülnek a koreaiak. A vadonatúj Rio mellett a Soul és a Carens sem marad érintetlenül – igaz esetükben csak egy frissítésről van szó. Ezúttal nézzük, hogy mi változott a gyáriak egyterűjén a ráncfelvarrásnak köszönhetően.
Noha már több mint három éve mutatkozott be a Carens, formái még mindig kiválóan illeszkednek a Kia kínálatába. Nem is csoda hát, hogy a külsőt tekintve csak néhány kisebb részletet szabtak át a mérnökök: a legszembetűnőbb változás az új hűtőrács, mely jóval hangsúlyosabb lett, és ezentúl összejátszik a fényszórókkal is. Ezen kívül a lökhárítót és – habár hátulról egyelőre nem osztottak meg velünk képet – a hátsó fényszórók grafikáját rajzolták át a szakemberek. Sok minden tehát nem változott, mégis összességében frissebb képet fest a Carens, amihez az új keréktárcsák és egy látványos kék fényezés is hozzájárul majd.
Hátul a fényszórók grafikája változhat - a képen a frissítés előtti modell látható
Az utastérben szintén hiába keressük majd a hatalmas különbségeket, ugyanis a Kia belül is a variációs lehetőségek növelését tartotta szem előtt. A Carens szövet és gyémántmintás bőrbelsővel egyaránt elérhető – fekete vagy bézs színben. Ezen kívül a díszbetétek között is feltűnnek újdonságok: metál, zongoralakk vagy karbonszerű megoldások közül választhatnak majd a vásárlók. Természetesen a multimédiás rendszert is a legújabbra cserélték: a 7 vagy 8-colos egység ezentúl mindenféle okostelefonos csatlakozásra képes, beleértve az Android Autót és az Apple CarPlayt is. Ráadásként pedig a JBL prémium hangrendszere is megjelent a kínálatban.
Hazánkban három erőforrással volt elérhető a Carnes, és ez a frissített verzió esetében sem fog változni. Az 1,6-os benzines 135, míg a 2-literes 166 lóerővel áll a vásárlók rendelkezésére. Egyetlen dízelként a 141 lóerős 1,7 literes CRDI tartja a frontot, de a jövőben nagy valószínűséggel egy 2-iteres öngyulladós is megjelenhet majd a kínálatban, amit már az Optima esetében is régóta várunk. A frissített egyterű Párizsban mutatkozik majd be, amiről természetesen mi is beszámolunk majd egy bőséges galériával karöltve, de addig is be kell érnünk egyetlen fotóval.