Még februárban érkezett a hír, hogy a Huawei az IT ágazat mellett az autóiparba is belekóstolna. A világ legnagyobb telekommunikációs cégeként ismert kínai vállalat aztán áprilisban bejelentette, hogy Seres SF5 néven kíván majd üzleteiben egy kooperációban kifejlesztett crossovert árusítani, amely immáron itt is van, jelezvén a Huawei komoly szándékait.

A legfrissebb hírek szerint a cég tárgyalásokat folytat Chongqing Sokon-nal a Chongqing Jinkang New Energy Automobile döntő részesedésének megszerzéséről. A Reuters állítása szerint az információ két embertől származik, akiknek közvetlen rálátása van az ügyre, bár nyilvánvaló, hogy mindez még nem hivatalos. A Seres márkanév a megkaparintani kívánt vállalat egyik tulajdona.

A Reuters elmondása szerint mindkét vállalat cáfolta a fentieket, a Huawei szóvivője szerint "a Huawei nem gyárt autókat". Hozzátette azt is, hogy a technológiai óriás nem kívánja megszerezni a többségi részesedést, míg Chongqing Sokon egyszerűen nem válaszolt a megjelent hírekre.

Az elemzők a Huawei esetleges belépését az autóiparban egyfajta kompenzációként látják, hogy a vállalat képes legyen ellensúlyozni az amerikai szankciók miatt visszaeső okostelefon-üzletágat. A Huawei nemrégiben három kínai autógyártóval is bejelentette, hogy azoknál alkalmazásra kerül a Huawei Inside nevű jármű operációs rendszer. Innen már tényleg a következő, logikus lépésnek tűnik egy kisebb autómárka megszerzése.

A Reuters szerint Richard Yu, a Huawei első embere vezeti a tárgyalásokat a Chongqing Jinkang New Energy Automobile megvásárlásának ügyében, jelenleg ő felelős az autóipar felé történő elmozdulásért. A pletykák arról szólnak, hogy a Huawei még az idén júliusban véglegesíteni akarja az üzletet. Addig a Huawei továbbra is árusítja legnagyobb üzleteiben a Seres SF5 crossovert a kínai piacon.