Már jó néhány hónapja ismertté vált, hogy a Porsche a Cayenne második generációjának bemutatóját a Genfi Autószalonra tartogatta, arra azonban valószínűleg csak kevesen számítottak, hogy a neves autós eseményen a németek rögtön leleplezik a sikervárományos terepjáró hibrid változatát is. A végleges műszaki adatok természetesen szintén márciusban látnak napvilágot, most azonban kiszivárgott néhány érdekes információ a modellel kapcsolatban.
Eddig is hallhattuk, hogy a Porsche a Volkswagen konszernnel szorosan együttműködve fejlesztette ki az új hibrid hajtásláncot, mely a jövőben jó néhány modellben is megtalálható lesz. Nos, a Cayenne hibrid változatának lelke az Auditól származó, kompresszorral lélegeztetett háromliteres, 333 lóerő, valamint 440 Newtonméter maximális nyomaték leadására képes benzinmotor lesz, melyhez egy 52 lóerős villanymotor kapcsolódik, ami nem kevesebb, mint 250 Nm-nyi nyomatékot képes mozgósítani.
A szintén vadonatúj fejlesztésű, nyolcfokozatú automataváltónak hála a két motor teljesítménye - a hibrideknél eddig megszokottaktól eltérően – teljes mértékben összeadódik, így a rendszer együttesen több mint 385 lóerőt produkál, tehát alig 15 lóerővel lesz gyengébb a hibrid Cayenne a 400 lovas, 4,8 literes erőforrással hajtott „S” modellnél.A motoron és az erőátvitelen kívül egyébként az összkerékhajtás is megkülönbözteti a benzin-elektromos változatot „hagyományosan” motorizált társaitól, így az autóban a Porsche saját fejlesztésű „négylábas” rendszere helyett az Audi Torsenes megoldása fog dolgozni.
A hibrid rendszer legfontosabb elemei, a lítium-ionos technikájú akkumulátorok a csomagtartó padlója alatt helyezkednek el, így alig korlátozzák be az autó használhatóságát, megtartva a jó variálhatóságot. Pusztán elektromos üzemmódban egyébként maximum 2 kilométert lesz képes megtenni a különleges Cayenne, mégpedig legfeljebb 50 km/órás sebességgel. További információk a genfi bemutatást követően kerülnek csak nyilvánosságra az autóval kapcsolatban, melyeket természetesen még az autószalonon igyekszünk megírni olvasóinknak.