Alig telt el három év, hogy a BMW bemutatta kompakt terepjáróját, a 3-as sorozat előző (E90-kódjelú) generációjának technikáján alapuló, 4,5 méternél is rövidebb X1-et, a legkisebb X-es BMW-t máris "kés alá" fektették a tervezők, a ráncfelvarrott példány pedig még ezen a héten, a New York-i Autószalonon mutatja meg magát első ízben a nagyközönségnek.
A tervek szerint a hátsó- és összkerékhajtással egyaránt rendelhető modellfrissített X1 májustól lesz rendelhető, illetve elérhető az európai kereskedésekben, sőt, a bajorok bejelentették, hogy az Egyesült Államokba is bevezetik az autót.
A tengerentúlon persze csak a két benzines csúcsmotor lesz elérhető: a kétliteres turbós 245 lóerős (350 Nm) 28i hátsókerékhajtással, illetve a 306 lovas (400 Nm), háromliteres sorhatos 35i összkerékhajtással. Utóbbi egység különben eddig nem szerepelt az X1 karosszériája alatt, és van esély arra, hogy májustól az öreg kontinensen is rendelhető lesz a bivalyerős változat.
A frissítés során különben nem nyúltak a mérnökök mélyrehatóan a típushoz: a tervezők kívülről a lökhárítókat, a hűtőrácsot és néhány egyéb apróságot módosítottak (illetve természetesen új felnik is csatlakoznak a kínálathoz), az utastérben pedig szintén nüansznyi változtatásokra számíthatunk, ám az ígéretek szerint javulni fog a korábbi tesztünk során általunk (is) kritizált anyag- és összeszerelési minőség.
Technikai oldalon egyelőre nincsenek részletes információink, ám néhány egyéb újdonság mellett az eddigi 177 lóerős 20d húzókivitel vélhetően a többi BMW-sorozathoz hasonlóan megkapja az új, 184 lóerős erőforrást, és valószínűleg mindegyik változat esetében lecseréli a BMW a korábbi 6-sebességes automataváltót az új, start-stopos nyolcfokozatú szerkezetre, amely eddig csak a 20i és 28i kivitelekhez volt elérhető. A frissítés várakozásaink szerint nem jár (jelentős) áremelkedéssel.