Komoly tervei vannak a Daimler konszernnek a jövőre nézve: ha a részvényesi kör is jóváhagyja a vezetői tanács javaslatát, az iparági felosztás mentén kettéválik a vállalat még az idei évben.

A buszokkal és teherautókkal foglalkozó Daimler Truck egy teljesen különálló cég lesz, saját vezetőséggel és részvényekkel, a Daimler kezében pedig megmarad a személyautó ágazat. Ez utóbbi a Mercedes-Benz-t jelenti, így nagyon is valószínű, hogy a különválás után a jól ismert márkanévre keresztelik át a céget, így csak a történelemkönyvek őrzik majd az autóipar egyik nagy alakjának, Gottlieb Daimlernek a nevét.

A két különálló cég a tervek szerint jobban tud majd reagálni a maguk iparági kihívásaira. A közös nevező továbbra is az elektromobilitás, az önvezetés és a szoftveres előrelépés, ám a vállalatokat kiszolgáló haszongépjármű szektornak teljesen más jellegű megoldásokra és befektetésekre van szüksége, mint a személyautó ágazatnak. Egymás kezét elengedve pedig bátrabban fektet majd a két cég innovációba, miközben a szolgáltatásokat kínáló alvállalatok tudásából (pl. Daimler Mobility) együtt profitálhatnak.

A Daimler Truck hét márkanév alatt gyárt teherautókat és buszokat - ez itt egy Western Star

A megosztással pedig a tőzsdei szereplők is egyértelműbben látják majd a két céget és annak tevékenységét. Tekintve, hogy mostanában milyen csodák történnek ott, erre szükség is van, ugyanis a jelek szerint az ígéretes ígérethalmaz a mai pénzügyi világban már többet ér, mint az asztalra letett valós munka. A hangzatos Mercedes-Benz név pedig mindenféle buszok és teherautók nélkül azért mégiscsak jobban fel tudja venni ilyen tekintetben is a versenyt.

A különválás tempósabb innovációt ígér

A különválás egyelőre csak egy hivatalos terv, azt az ősszel összeülő részvényesi tanácsnak még jóvá kell hagynia – ha ez megtörténik és közben a megfelelő szervek is rábólintanak, még az idén megjelenik a tőzsdén a Daimler Truck, jövőre pedig jó eséllyel keresztelőről számolhatunk be.