Manapság egyre több gyártótól olvashatunk híreket, miszerint egyre kevesebb erőforrást csoportosítanak a benzin- vagy dízelmotorok fejlesztésére, vagy állnak át teljes mértékben elektromos hajtásra. Ezúttal a Ford adta hírül, hogy 2030-tól kizárólag tisztán elektromos modelleket kíván árusítani.

A többi gyártóhoz hasonlóan tehát a kék oválosok is intenzívebben fejlesztik elektromos modelljeiket, nevezetesen a következő 9 év arról fog szólni az európai piacot illetően, hogy teljes mértékben tisztán elektromos személyautókkal töltsék fel a kínálatot és ezzel párhuzamosan a belsőégésű motort kivonják a forgalomból.

A Ford így 2030-ra zéró emissziós európai palettát épít, ráadásul a hírek szerint a haszonjárművek kategóriájában is drasztikus változásra számíthatunk, hiszen a céldátumtól esetükben is elektromos vagy konnektorról tölthető hibrid hajtásláncokra van kilátás.

Az első lépés a gyártó stratégiájában, hogy 2026-ra minden modellben legyen már bizonyos fokú elektromos hajtás. Magyarul ekkortól már csak EV-k vagy plug-in hibridek képezik a kínálatot, ezt követően pedig 4 évet adott magának a márka a belsőégésű motorok nyugdíjazására. Maga a folyamat a Mustang Mach-E és a hibrid modellek bemutatásával már elkezdődött, nem beszélve a könnyű hibridekről és a már létező PHEV-kről.

A tendenciát tehát nem csupán személyautós, hanem áruszállító fronton is érvényesíteni kívánja a Ford, ám ebben a szegmensben érthető módon lassabban alakul majd ki az elektromosítás folyamata. A márka becslései szerint egyébként 2030-ra a haszongépjárművek eladások már kétharmadrészt plug-in hibridekből és villanyosokból állnak majd – az első fecskéket 2024-ben a Transit és Turneo modellek képezik majd.