Úgy látszik, egyre szélesebb körben kezd terjedni az autógyártók között a hidrogénhajtású belső égésű motorok gondolata. Elsőként a Toyota kezdte kapargatni, hogy mire is lehet képes ez a technológia, és a japánok hazai versenyeken már tesztelnek is egy Corolla prototípust. Nemrég a Renault is arra utalt, hogy hamarosan érkezik egy ilyen erőforrással szerelt koncepciójuk, most pedig a Ford háza tájáról került elő egy szabadalom, ami egy hidrogénhajtású erőforrásról.

A rajongók szeme persze rögtön felcsillant, hogy ha nem is a hagyományos módon, de mégis meg lehetne valahogy őrizni az imádott V8-ast – például a Mustang lemezei alatt. A papírokban egyébként egy turbós, közvetlen befecskendezéses erőforrás bontakozik ki, amely külön figyelmet szentel a kopogásos égés, azaz az öngyulladás elkerülésére, amely a hidrogén sajátos tulajdonságainak ismeretében komoly problémákat okozhat az ilyen motoroknál.

A rajzokon nem egy kész rendszer látható, csupán azt a megoldást szabadalmaztatták az amerikaiak, amellyel a levegő és a hidrogén, mint üzemanyag tökéletes keverékét hoznák létre a tökéletes időben, ezzel elkerülve a kontrollálatlan égést – hiszen tudjuk, a hidrogén elég könnyen robban. A Ford szabadalma az üzemanyag esetében közvetlen befecskendezést használ, a levegőáramlást pedig egy változtatható kipufogógáz visszavezetés segítségével vezérli, így különválasztva az üzemanyag és a levegőáramlás szabályozását.

A képeken a Mustang V8-asa látható - ha másképp nem, reméljük a hidrogénhajtással megmenekülhet

A változtatható szelep-időzítés segít szabályozni a levegő és az üzemanyag égéstérbe jutásának megfelelő időpontját. A rendszer növelheti az EGR visszavezetést, ha nagyobb nyomatékra van szükség az égési hőmérséklet csökkentéséhez, ezáltal csökkentve az idő előtti, kontrollálatlan robbanásokat. Ha kisebb nyomatékra van szükség, az EGR visszavezetés csökken, ami csökkenti az üzemanyag mennyiségét.

Ugyan a hidrogén hatásfoka jóval gyengébb, mint a benziné vagy a dízelé, korlátozott keretek között azért mégis megvalósulhatnak a jövőben az ilyen erőforrások, hiszen leszámítva azt a kevés olajat, ami az üzemanyaggal együtt eléghet, gyakorlatilag nem bocsátanak ki károsanyagot ezek az erőforrások. Ellenben az autózás szerelmesei számára fontos tulajdonságokat, mint az egyedi karakter vagy éppen az utánozhatatlan dallamok, megőrzik ezek az egységek.