Noha az Egyesült Államokban közel sincs olyan lobbi és elkötelezettség az elektromos autózás irányába, mint Európában, az amerikai gyártók sem szunnyadnak. Olyannyira nem, hogy ezúttal már elektromos hajtású izomautó bemutatkozásáról jelenthetünk: a Dodge Charger Daytona SRT Concept jelenleg még tanulmány formában mutatja meg, milyen is lesz egy villanyhajtású, de mégis vérbeli muscle car.
A gyártó a Dodge Speed Week elnevezésű rendezvény harmadik napján rántotta le a leplet a Dodge Charger Daytona SRT Concept tanulmányról, ami minden eddigi Dodge modelltől eltér, új elektromos hajtásával pedig úttörő kíván lenni a tengerentúlon az izmos négykerekűek szegmensében.
A Dodge sok-sok munkát és izgalmat pakolt a tanulmányba
Ehhez az amerikai márka a Banshee nevet viselő villanyhajtást adja, amely szerintük új mércét állít fel teljesítmény terén, maga mögé utasítva a Hemi, Hellcat és Redeye néven ismert, legendás változatokat. Emiatt mindenképp érdekes volna a lóerők száma, azonban a Dodge sokat sejtetően hallgat a nyers adatokról. Az azonban tudva levő, hogy a Banshee hajtáslánc 800 V-os feszültségen működik és meghaladja az SRT Hellcat teljesítményét, azaz bizonyosan 700 lóerő feletti számot kapunk majd.
A Dodge elmondása szerint az elektromos újdonság az első olyan villanyautó, ami minden tekintetben felülmúlja majd az SRT Hellcat képességeit. Ehhez persze jelentősen hozzájárul a kétmotoros, négykerékhajtású hajtáslánc. A tanulmány emellett olyan különleges megoldásokkal is rendelkezik, mint az eRupt többfokozatú sebességváltó, amely az elektro-mechanikus működésével hajaz majd a klasszikus izomautós gyorsulási élményre.
Izgalmas fényjátékok fokozzák a hangulatot és idézik az elődöket
Aztán ott van a hang kérdése is, amit a STELLANTIS nem akart a véletlenre bízni, és ígéretük szerint sokkoló hatású lesz. A rendszer a Fratzonic Chambered Exhaust nevet viseli és 126 dB-t tud, ami megfelel az SRT Hellcat hangerejének. A rendszer erősítőből és egy rezonátorokból, valamint csövekből álló egységből tevődik össze, amely az autó hátsó traktusában helyezkedik el. A végeredmény egy mély hangprofil, amely az eRupt sebességváltóval párhuzamosan hozza létre az ördögi harsonát.
És ha már a technikáról beszéltünk, a megjelenés mellett sem mehetünk el szó nélkül. A villanyautó persze futurisztikus formavilágot képvisel, azonban minden porcikájában ott hordozza a legendás előd, a Charger Daytona génjeit. Fő elemként említhetjük az R-Wing nevő szárnyat, amely az autó elején kapott helyet és az általa biztosított áramlási csatornával tisztes leszorítóerőt generál. Nem maradhattak el a fényjátékok sem, visszaidézve a '60-as és '70-es évek Dodge modelljeit.
Innovatív megoldások társulnak ez elektromos hajtáshoz
Legalább ennyire izgalmas az utastér is, ahol a sportos hangulathoz méltó módon vörös és fekete színek dominálnak. Az óracsoportot 16 col képátlójú vetített egység képezi, míg az infotainment rendszer egy 12,3 hüvelykes érintőképernyőn jelentik meg. Van emellett HUD és kiterjedt hangulatvilágítás is.
Odabenn is a külső mokány formavilág köszön vissza éles szögekkel és szögletes megjelenéssel. Az első ülések karbon héjat kaptak, a lecsapott kormány pedig már kötelező elem a dinamikus modellekben, ráadásul itt egy pisztoly formájú előválasztó kar fokozza tovább a hangulatot.
"A Dodge Charger Daytona SRT Concept azért jött létre, mert a teljesítmény hívására válaszolnunk kellett. A Dodge mindig is az izmokról, a kivételes teljesítményről és hozzáállásról szólt, a márka mindezt továbbcipelve hozta létre a teljesen elektromos modellt, amely tele van szabadalmakkal, innovációval és teljesítménnyel, ami megtestesíti a holnap elektromos izomautóját" - mondta Tim Kuniskis, a Dodge márka vezetője.