Folyamatosan arról olvasni, hogy a Tesla nehéz helyzetben van anyagilag, a gyártás akadozik és a kiszállításokkal sincs minden rendben, azonban az amerikai márka úgy látszik, fittyet hány minderre, ugyanis tegnap este rögtön két vadonatúj modellt is bemutattak a második generációs Roadster és egy kamion képében. Szokás szerint ismét elképesztő adatokkal álltak elő: nézzük először, hogy mit is tud az új Roadster.
Inkább targa, mint roadster - galériaA bemutató ne tévesszen meg senkit, ahogyan az a Tesla esetében lenni szokott, a kész Roadster csak évek múlva, 2020-tól lesz elérhető, de elméletileg ugyanebben a formában – ráadásul az amerikaiaknak van egy olyan rossz szokása, hogy szinte minden esetben késnek a bevezetéssel, így nem lepődnénk meg, ha ez tovább csúszna majd. Mindezek ellenére már most szinte mindent tudhatunk az újdonságról, amely kifejezetten látványos lett, és bár a neve továbbra is Roadster, tulajdonképpen közelebb áll a targa felépítéshez.
Habár a buborékszerű utaskabin emlékeztethet minket a Tesla többi modelljére, szemből és hátulról teljesen friss formákból építkezik az új Roadster, és jóval agresszívabb képet fest, mint a márka többi autója. Az előddel sincs sok hasonlóság: ha nagyon erőlködünk, talán hátul láthatunk meg néhány közös pontot. Összességében a vékonyra húzott fényszórók, a lapos motorháztető, a hangsúlyos kerékjárati ívek és a méretes hátsó diffúzor nagyon látványossá teszi az új Roadstert, melynek hátsó szélvédője és C-oszlopa nyitott tetővel is fix marad.
Futurisztikus kormányt kapott - galériaEnnél persze sokkal izgalmasabb, hogy mire lesz képes az újdonság, és aki tisztában van vele, hogy milyen gyorsulási értékeket produkál a legvadabb Model S, az nyilván sokat is vár a Roadstertől. Nem kell csalódnunk, ugyanis a tengerentúlon szabványnak számító 0-60 mph-t (0-97 km/h) 1,9 másodperc alatt teljesíti, ami annyit tesz, hogy a 0-100 km/h-s sprint is 2-2,1 szekundum alatt meglesz az autónak – azt pedig mondanunk sem kell, hogy ezzel a legdrágább, leggyorsabb hiperautókat is maga mögé utasítja. A 160 km/h eléréséhez 4,2 másodperc kell neki, ami még mindig kiváló eredmény, de a leghihetetlenebb az egészben, hogy a Tesla azt ígéri, a Roadster elérheti a 400 km/h-s sebességet is – és mindez sorozatgyártásra még tovább fejlődhet a gyáriak szerint.
A másik amerikai mérőszám a negyedmérföldes futam (kicsivel több, mint 400 méter), amit 8,8 másodperc alatt tud le az autó, ezzel pedig a valaha volt leggyorsabb sorozatgyártású négykerekű lehet ebben a versenyszámban. Már most is csak hitetlenkedve rázhatjuk a fejünket, de a Tesla még tovább ment, ugyanis állításaik szerint még autópályás körülmények között is közel 1000 kilométert tud majd megtenni az autó, amit egy 250 kWh-s akkumulátorcsomag tesz lehetővé. A hajtásról egyébként három elektromotor gondoskodik (egy elöl, kettő hátul), aminek köszönhetően összkerékhajtású a Roadster. A pontos teljesítményadatot nem árulta el Elon Musk, ám azt állította, hogy a Roadster 10 000 (nem, nem írtam el a nullák számát) Nm-es csúcsnyomatékkal rendelkezik majd – az persze más kérdés, hogy mondjuk milyen abroncsok tudják majd elviselni ezt.
Az utastér a márkától megszokott módon letisztult, és most először hajlított kijelzőt használtak az amerikaiak, míg a kormány futurisztikus formát kapott. Nem csak tetőkialakítása miatt nem igazi roadster az újdonság, hiszen két szükségülést is kapott, ami szintén nem jellemző a kategóriára. Noha a Tesla általában viszonylag kis foglalókkal lehetővé teszi az előrendelést, a Roadster esetében legalább 13,25 millió forintot kell letennie az asztalra annak, aki biztosan szeretne az elsők között hozzájutni az autóhoz, aminek alapára 53 millió környékén alakul majd. Aki azonban a bevezető, limitált kiadást szeretné megkaparintani, amiből mindössze 1000 darab készül, annak már most ki kell fizetnie a teljes, 66,25 milliós árat – kíváncsian várjuk a 2020-as bevezetést.