Ahogyan arra számítani lehetett, a BMW M részlegének idei ünnepe tovább folytatódott. Az M4 CSL után ezúttal az M3-ból és az M4-ből készítették el az Edition 50 Jahre különkiadást a németek, és bár a két modell igen sok részletben közösködik, az Edition 50 Jahre változataik esetében a gyáriak eltérő különlegességekkel igyekeztek meglepni a vásárlókat.

A legszembetűnőbb különbség, hogy az M3-at talán kiemelet prioritásként kezelték a németek – ha már a CSL az M4-ből készült –, hiszen mindössze 500 darab készül majd belőle, és a színpalettáját a korábbi generációk legjellegzetesebb színeiből állították össze. A vásárlók kérhetik az az autót az E30 M3 jellegzetes vörös, az E36 M3 különleges lila, az E46 M3 egyedi kék, az E92 különleges narancssárga és az F80 M3 CS szürke színében. Ezek közül kettő, a kék és a lila – amelyek a képeken is szerepelnek – csak ehhez a modellhez lettek újraélesztve.

Ugyanúgy az Edition 50 Jahre nevet kapták, de az M3 exkluzívabb lett - galéria

Az elöl 19, hátul 20 colos Style 826M keréktrácsák szürke színe is csak a limitált kiadáshoz érhető el, míg a féknyergek lehetnek kékek, pirosak, vagy feketék, illetve a karbon kerámia rendszer esetén arany színűek. Karbont is előszeretettel használtak a tervezők: az első extra légterelők, a sportkipufogók borítása és a csomagtérajtó kis légterelője is a nemes anyagból készült.

Az M4 esetében is limitált példányszámról beszélünk, de a konkrét számot ezzel a modellel kapcsolatban nem osztották meg velünk a németek – valószínűleg többről lesz, mint az M3-nál. Az M4 is többféle színben lesz választható, de ezek kevésbé különlegesek, mint az M3 esetében, illetve a vásárlók a szükre keréktárcsák helyett bronz árnyalatban is kérhetik a látványos elemeket.

Az M4 ilyen feliratot kapott a fejtámlára...

Az utastérben sem egy kaptafára készült az M3 és az M4 Edition 50 Jahre. Előbbi az M részleg jellegzetes, világoskék-sötétkék-piros csíkozását hozza a fejtámlákon – elöl és hátul egyaránt. Ezzel szemben az M4 egy felirat képében emlékezik meg az egyedi kivitelről az első fejtámlákon. A váltó elé ugyanúgy került egy kis plakett – az M3 esetében természetesen számozással –, és a küszöbfeliratok is hirdetik az egyediséget.

... az M3 pedig a klasszikusokhoz tért vissza - galéria

Felszereltség tekintetében természetesen nem lesz hiány, mindkét modell alapból tele van tömve minden jóval, és az M3, illetve az M4 esetében is az 510 lóerős Competition verzióra épülnek, ám a normál verziókkal ellentétben – amelyeknél csak a gyengébbik, 480 lóerős kaphat kézi váltót – nem csak a nyolcfokozatú automatával hanem hatfokozatú kézi váltóval is megrendelhetők. A hátsókerékhajtás és az összkerékhajtás lehetősége közül is választhat a vásárló. Kézi váltóval csak hátsókerékhajtású lehet az autó, míg automatával az M xDrive összkerékhajtás is elérhető. Az újdonságok nyártól kerülnek gyártásba, és bizonyára szabad szemmel, messziről is jól látható felárat kell majd fizetni értük a normál kivitelekhez képest.